فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بیش از 70 هزار نفر در فارس در امر سواد آموزی مشارکت دارند


عیسی ملک پور، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در شیراز افزود: پیشتر متولی سوادآموزی در کشور تنها دولت بود اما هم اکنون این مقوله به شکل مشارکتی و با استفاده از ظرفیت های مردمی انجام می شود و در مدت یاد شده برای توسعه فعالیت های سواد آموزی در قالب انجام امور مشارکتی بیش از 10هزار نفر در فارس به کارگرفته شدند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس بیان داشت: در این روش، سوادآموزی حتی به صورت فرد به فرد انجام می شود و آموزش دهنده بابت کار خود دستمزد دریافت می کند.
ملک پور اظهار کرد: هم اکنون آموزش و پرورش به ازای سوادآموزی به هر نفر، شش میلیون و 800 هزار ریال به آموزش دهنده پرداخت می کند.
وی ادامه داد: همچنین اداره کل آموزش و پرورش فارس در 2 سال گذشته بیش از 270 میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت های سوادآموزی جذب کرده است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: بر اساس سرشماری سال 90 بیش از 10میلیون نفر بیسواد در کشور وجود دارد که قرار بود از این تعداد بیسوادان بین 10 تا 49 سال در قالب برنامه پنجم توسعه و تا پایان سال 94 باسواد شوند.
ملک پور افزود:اما متاسفانه این موضوع در مدت زمان تعیین شده محقق نشد و بر اساس سیاست های عملیاتی وزارت آموزش و پرورش مقرر شد موضوع سواد آموزی افراد بیسواد به شیوه مشارکتی ادامه یابد.
وی اظهار داشت:بر اساس آمار سال 94 حدود 41 هزار و 434 نفر بیسواد در استان فارس وجود دارد که از این تعداد حدود 30 هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت نام شده اند.
7379 /6118

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مشارکت بسیج سازندگی سپیدان در طرح سواد آموزی