سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایمن سازی آموزشی 120 مدرسه در فارس در حال انجام است


احمد خواست خدایی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل در بحث ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها با توجه به اهمیت موضوع، درسال های گذشته امور مربوط به ایمن سازی آموزشی 943 باب مدرسه و ایمن سازی فیزیکی 376 مدرسه در استان فارس را انجام اده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های فارس گفت: در حوزه ایمن سازی آموزشی، چگونگی تردد و رعایت نکات ایمنی به دانش آموزانی که در مدارس حاشیه راه های این استان به تحصیل اشتغال دارند، آموزش داده می شود.
خواست خدایی اظهار کرد: توجه به دو اصل مهم آموزش و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی، در کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده ای نیز بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: درسال های گذشته، درکنار اقدامات انجام شده ازسوی این اداره کل،اقدامات خوبی نیزازسوی دستگاه های مختلف از جمله اورژانس، پلیس راهور، راه و شهرسازی و هلال احمر در بحث کاهش حوادث جاده ای انجام گرفته که به کاهش میزان تلفات انجامیده است.
وی بیان داشت: براساس آمار،باتوجه به مجموع اقدامات انجام شده ازسال 84 تاکنون، شمارتلفات ناشی ازحوادث رانندگی در جاده های استان فارس از 23 هزار نفر به کمتر از 17 هزار نفر رسیده است.
خواست خدایی افزود: در شش ماه نخست سال 94 تعداد جان باختگان ناشی از حوادث جاده های فارس با 9.3 درصد کاهش، از 575 نفر به 519 نفر رسیده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های فارس بیان کرد: هرچند این رقم نیز مناسب و قابل قبول نیست اما مجموع تلاش ها به این سمت است که روز به روز شاهد کاهش تلفات باشیم.
وی، با اشاره به اقدام مجموع عمومی سازمان ملل مبنی بر نامگذاری سال های بین 2011 تا 2020 به عنوان دهه کنش و اقدام برای ارتقای ایمنی جاده ای با هدف تثبیت و سپس کاهش تلفات جاده ای گفت: امیدواریم برای تحقق این مهم، اقدامات مناسبی از سوی دولت ها و نهادهای مردمی انجام شود.
خواست خدایی گفت: در استان فارس نیز در طول دهه ایمنی و مسولیت های همگانی (بیست و دوم تا بیست و نهم آبان) اقدام ها و برنامه های مختلفی برای تحقق اهداف این دهه برگزار شده است.
او اضافه کرد: افتتاح پل عابرپیاده در یکی از محورهای شهرستان سپیدان (روستای دالین)، ایمن سازی آموزشی و فیزیکی مدارس حاشیه راه های استان، به صدا درآوردن زنگ ایمنی مدارس با همکاری آموزش و پرورش، تجلیل از رانندگان حوزه حمل و نقل،ارائه آموزش به موتورسواران،چاپ و توزیع بیش از10هزاردفترچه راهنماو برگزاری یادمان قربانیان سوانح رانندگی با همکاری شهرداری شیراز از جمله اقدامات انجام شده در دهه ایمنی در استان فارس بود.ک/3
6122 /6118

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ایمن سازان واحد-ساختمان اداری دریاچه شهدای خلیج فارس