سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ ردصلاحیت!


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ ردصلاحیت!آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز سه شنبه به شرح زیر می باشد.

وطن امروز – این روزنامه در مطلبی با عنوان « ردصلاحیت!» نوشت:توهین بی‌سابقه ‌رفسنجانی به نهاد نظارتی انتخابات مطالبه عمومی برای برخورد قاطع شورای نگهبان با این قانون‌ستیزی را برانگیخت.

فرهیختگان- این روزنامه در مطلبی با عنوان «فاز جدید پروژه تخریب» با اشاره به انتقادات تندی که در باره سفر اروپایی رئیس جمهور نوشت: انتقادات از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم و جدی شدن روند مذاکرات هسته ای بارها از زبان و قلم منتقدان و مخالفان دولت شنیده ایم و خوانده ایم. اما تکرار و تواتر این مطالب و این گونه دیدگاه ها در هفته های اخیر و خصوصا پس از اجرایی شدن برجام شدت گرفته است و دلیل این شدت نیز چیزی نیست جز نزدیک شدن به انتخابات مجلس.

قانون- همان هایی که روزگاری نه چند ان دور با تایید تصمیم های نابخردانه اقتصادی مانند سرکوب نرخ ارز، تعیین د ستوری نرخ سود بانکی، راه را برای هموار کردن ورود کالاهای مثلا مرغوب دست چندم از معدود کشورهای باقی مانده در تجارت خارجی ایران باز کردند و باعث از بین رفتن زیر ساخت های تولید و به وجود آمد ن رکود وتورم وحشتناک شدند...حالا اما قضیه فرق کرده است وبسیاری از این افراد در شکل های مختلف تبد یل به کارشناسان خبره اقتصاد ی شده اند .به نحوی که اخیرا عقد قرارداد ها و تفاهمنامه های اقتصاد ی ایران با ایتالیا وفرانسه که در اولین سفر پسابرجام رئیس جمهور حاصل شده است را خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی خوانده اند .

اطلاعات- این روزنامه دریادداشتی با اشاره به انتقاداتی که درباره سفر رئیس جمهور انجام شده نوشت:با کدام دیدگاه حرفه ای و تخصصی اقتصاددانان چنین در رد دستاوردهای آن، مرثیه راه انداخته اند؟ و آن را مقابله با «اقتصاد مقاومتی» می خوانند؟ مگر آنکه اقتصاد مقاومتی را به مفهوم دیوار کشیدن دور خود و محصور کردن ایران بدانید!

کیهان- این روزنامه در گزارشی با تیتر «حمله به خط امام(ره) در پوشش دفاع از بیت امام» می نویسد: «چرا هاشمی با ادعای دفاع از بیت حضرت امام(ره) چنین بی‌پروا به شورای نگهبان حمله می‌کند؟ پاسخ را در جای دیگری باید جست. طبق اطلاعات موثق، عامل اصلی نامزدی سید حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان هاشمی بوده است. حتی یکی از نزدیکان سیدحسن هم که در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد و صلاحیتش احراز نشد، با اصرار هاشمی وارد گود شد و تصمیمی در این زمینه نداشت.خبرهای غیررسمی حاکی است تصمیم عدم شرکت سیدحسن در آزمون علمی خبرگان نیز چند شب پیش از آزمون در جلسه‌ای محفلی و باز هم با نظر وی گرفته شد. تحلیل‌های بعدی جریانات و افراد همسو با این طیف نیز موید این خبر است.با این وصف سخنان آقای هاشمی در دفاع از بیت امام را باید تلاشی برای جبران یک پروژه شکست خورده دانست. پروژه‌ای سیاسی و شخصی که متاسفانه بیت حضرت امام(ره) را ابزاری برای رسیدن به هدف می‌بیند.»

جوان- این روزنامه در یادداشتی به قلم عبدالله گنجی با تیتر «نجابت تاکتیکی و بازی هوشمندانه» نوشت: چه تجدیدنظر‌طلبانی که در فتنه 1388 طراح بودند وچه اصلاح‌طلبانی که در شعاع شعله‌های پدرسالاران سوختند به این نتیجه رسیده‌اند که نه امکان اصلاح‌طلبی «برنظام» را دارندونه امکان «مشروطه کردن حکومت»(به سبک انگلیسی مبتنی بر تز سعید حجاریان) و نه امکان «جمهوری تمام عیار» و«سکولاریزه کردن» نظام برای آنان فراهم است... بنابراین متأثر از مقتضیات زمان، دوام و بقا را در عقلانیت دیدند ... بنابراین در مواجهه با انتخابات امسال دست به چند کار هوشمندانه زدند و در عین حال راهبرد «ننه من غریبم» را نیز حفظ کردند اما نسبت به حاکمیت سیری را تنظیم کرده‌اند که نه به عنوان باور به سیاست‌های کلی نظام که به عنوان تاکتیک و برای گذار به فضای بهتر در آن تمرین عقلانیت سیاسی کنند.

جوان – این روزنامه در مطلبی باعنوان « طلبکار انقلاب در فرودگاه » نوشت:بی تردید حمله دیروز هاشمی به «بدهکاران امام» – البته به زعم او- جز در این ساعت و لحظه در زمان دیگری قابلیت ارائه نداشت. هاشمی با بهانه قرار دادن «بدهکاری به امام» در واقع یک بار دیگر از «طلبکاری خودش» پرده برداشت و با قیاس به نفس کردن، امام را همچون خود پنداشت که برای احراز صلاحیت افراد دو نسل بعد از خود، طلبکار نظام جمهوری اسلامی است و نظام باید بدهی خود را به خانواده امام بپردازد.

همشهری – این روزنامه در مطلبی با عنوان «بی اعتنایی 2 ساله به قانون ضدقاچاق » نوشت:با تاخیر 2 ساله دولت در تصویب آیین نامه های اجرایی قانونن مبارزه با قاچاق کالا رقم قاچاق در کشور به 22 میلیارد دلار رسید.

همشهری – رئیس سازمان بهزیستی برای دومین بار از سهم کم بهریستی در بودجه سال 95 گلایه کرد.ری – رئیس سازمان بهزیستی برای دومین بار از سهم کم بهریستی در بودجه سال 95 گلایه کرد.ری – رئیس سازمان بهزیستی برای دومین بار از سهم کم بهریستی در بودجه سال 95 گلایه کرد.

ابتکار –معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در گفت‌وگو با این روزنامه با بیان اینکه زنان توسعه را متوازن می‌کنند گفت: نقش زنان در مدیریت باید به طور علمی و به دور از نگاه‌های جناحی بررسی شود.

شرق - این روزامه در مطلبی با عنوان « انتخابات دوقطبی، رکود را تعمیق می‌کند » از هشدار محسن رنانی، اقتصاددان و عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان درباره برگزاری انتخاباتی غیر فراگیر نوشت»: رنانی با انتشار نامه‌ای سرگشاده با عنوان «آینده ایران در دستانی لرزان» نسبت به تبعات اقتصادی این اقدام هشدار داد.

اعتماد – جعفری دولت آبادی دادستان تهران گفت: بقیه متهمان تعرض به سفارت عربستان شناسایی می‌شوند. آنگاه می‌توان نسبت به پرونده تصمیم‌گیری کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
گزیده صحبت های رییس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات