سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



فروش مکمل‌های ورزشی در فروشگاه‌های ورزشی ممنوع است


سلامت نیوز:مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: عرضه مکمل‌های ورزشی در فروشگاه‌های تحت عنوان فروشگاه‌های سلامت ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود و مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها باید به فروش برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، امیرحسین جمشیدی ضمن اعلام این خبر گفت: سازمان غذا و دارو در ارتباط با فضاهایی که مبادرت به عرضه فراورده‌های سلامت می‌کنند بازرسی‌های مستمر داشته و معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور نیز بازرسی‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای دارند.

وی افزود: این بازرسی‌ها شامل عطاری‌ها نیز می‌شود و عطاری‌هایی که از صنف مربوطه مجوز داشته باشند مورد بازرسی قرار می‌گیرند. ولی متأسفانه بسیاری از عطاری‌ها مجوز از صنف مربوطه ندارند.

جمشیدی اظهار داشت: عرضه مکمل‌های ورزشی در فروشگاه‌های تحت عنوان فروشگاه‌های سلامت ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود و مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها باید به فروش برسد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: به‌صورت هفتگی موارد زیادی راداریم که به خاطر تخلفاتشان پرونده‌ آن‌ها را به تعزیرات و دادسرا ارسال می‌کنیم تا رسیدگی قانونی انجام شود و قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌شود.

جمشیدی در ارتباط با فراورده‌های طبیعی و فرآورده‌هایی که از طریق عطاری‌ها چه به‌صورت قانونی و یا غیرقانونی عرضه می‌شوند، گفت: معمولاً به چند دسته از فرآورده‌ها برخورد می‌کنیم؛ فرآورده‌هایی که دست‌ساز و بی‌نام‌ونشان هستند که متأسفانه ما هم نمی‌دانیم از چه چیزی ساخته‌شده‌اند و فروشنده هم به‌هیچ‌وجه اطلاعاتی ازاین‌گونه فرآورده‌ها ندارد.

وی افزود: دسته دوم فرآورده‌هایی هستند که مجوز وزارت بهداشت را دارند اما محل عرضه این فرآورده‌ها عطاری نیست و باید از طریق داروخانه‌ها عرضه شوند. دسته‌ای از فرآورده‌ها نیز وجود دارند که به‌صورت زیر پله‌ای و یا از کشورهای دیگر به‌صورت غیرقانونی واردشده‌اند که به‌هیچ‌عنوان این محصولات مورد تائید نیست.

جمشیدی تأکید کرد: مردم در استفاده و تهیه فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و باید بدانند اگر فرآورده‌ای مجوز داشته باشد، مطمئناً از سازمان غذا و دارو مجوز دارد و به‌صورت پنهانی به فروش نمی‌رسد.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!