احترام به رهبر فقید کره شمالی با تغییر پیش شماره تلفن!


در کره شمالی حتی یک شماره تلفن هم اقدامی وطن پرستانه است! شهروندان این کشور می‌توانند با افزودن یک "2" به پایان پیش شماره مورد نظر خود در هر تماس، تولد بنیانگذار کشورشان را گرامی دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه تلگراف، به عنوان بخشی از پروپاگاندای دولتی برای بزرگداشت تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی، ارائه کننده خدمات تلفن همراه این کشور شماره تلفن‌ها را با افزودن یک 2 به کد استاندارد 191 آن را به 1912 که سال تولد بنیانگذار این کشور است، تغییر داده است.

تخمین زده می‌شود سه میلیون تن در این کشور 9/ 24 میلیون نفری از تلفن همراه استفاده کنند. این در حالی است که تنها سران این کشور با نام نویسی در شرکت خدمات همراه این کشور (کریولینک) می‌توانند یک خط موبایل داشته باشند. در این کشور برای داشتن تلفن همراه باید مبلغی برابر یک پنجم میانگین حقوق سالانه یک کره‌ای طبقه متوسط پرداخت کرده و از دولت مجوز گرفت.

کریولینک که با یک شرکت ارتباطی مصری به نام "اوراسکام" قرارداد دارد شاهد انفجاری در استفاده از تلفن همراه بوده است. این شرکت که فعالیت خود را از سال 2008 آغاز کرد به خارجیان و سران کشور سرویس اینترنت 3G ارائه می‌دهد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اقد‌ام‌های رهبر تازه کره شمالی؛ تغییر در سیاست‌ها