ظرفیت های زیادی برای توسعه همكاری ها بین ایران و بلژیك وجود دارد


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، شهیندخت مولاوردی عصر چهارشنبه در دیدار با كریستین دوفرین رئیس مجلس سنای بلژیك در محل این معاونت افزود: پس از روی كارآمدن دولت تدبیرو امید تبادل هیات ها می تواند زمینه ساز رونق مناسبات بین دو كشور باشد.
وی تصریح كرد: دوران جدید و فصل نویی از مناسبات ایران پس از مذاكرات هسته ای به وجود آمده و امیدواریم همكاری های قابل توجهی با كشورهای اروپایی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: خوشحالیم در مناسبات پارلمان های دو كشور تحولات مثبتی بوجود آمده است و امیدواریم سفر رئیس مجلس سنای بلژیك نیز به این موضوع كمك كند.
مولاوردی در مورد ناامنی در برخی منطقه ها نیز گفت: همه به این نتیجه رسیده اند كه این ناامنی محدود به یك منطقه نخواهد بود و اگر همكاری نداشته باشیم تمام كشورهای جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

** مراتب نگرانی مولاوردی از وضعیت زنان و كودكان در مناطق تحت خشونت
وی خاطرنشان كرد: به عنوان یك زن و كسی كه مسئولیت حوزه زنان و خانواده ریاست جمهوری را دارم، مراتب نگرانی خودم را در خصوص زنان و كودكان در مناطق تحت خشونت ، و آواره در كشورهای اروپایی اعلام می كنم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: اعتقاد داریم زنان و كودكان نخستین قربانی این وضعیت هستند و در برابر خشونت ها و افراطی گری آسیب پذیرتر هستند و متاسفانه هر روز ابعاد جدیدی را به خود می گیرد.
وی اضافه كرد: مراتب نگرانی و تاسف خودم را اعلام می كنم كه با نام دین اسلام این اعمال انجام می شود اما اسلام هیچ رابطه ای با این خشونت ها ندارد و حتی ربطی به اسلام واقعی ندارد.
مولاوردی همچنین آمادگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای هر كمك و همكاری بین المللی در زمینه كمك به كودكان و زنان آواره تحت خشونت را اعلام كرد و مطالبی را در خصوص وضعیت زنان و خانواده در ایران بیان كرد.
وی خاطرنشان كرد: در انتخاباتی كه سال گذشته در ایران برگزار شد، خوشبختانه مشاركت بسیار بالا و قابل توجه زنان را به عنوان رای دهندگان را شاهد بودیم و حضور دو برابری زنان در مجلس دهم را نیز مشاهده می كنیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: البته انتخابات مجلس ایران به دور دوم كشیده شده است و امیدواریم تعداد دیگری از زنان راه یافته به این دوره به زنان راه یافته به مجلس اضافه شوند و امیدواریم حضور مثمر ثمری داشته باشند.
وی اظهار داشت: در ایران یك هدفگذاری 30 درصدی برای حضور زنان در مجلس را داشتیم اما ساز و كار اجباری و الزام آوری را نداریم و اكثریت نظر بر این است كه به صورت عادی روند طی شود اما فعالان سیاسی حوزه زنان بر این اعتقاد هستند تا زمانی كه اجبار و سهمیه بندی نباشد به این زودی به هدف موردنظر دسترسی پیدا نخواهیم كرد.
وی به حضور سه زن در كابینه دولت، حضور زنان در سمت های مشاوران وزرا، استانداران، فرمانداران ، دهیاران زن اشاره كرد و گفت: همچنین درصد حضور دختران در دانشگاهها در ایران به 60 درصد رسیده است و زنان از نظر آموزش و پیشرفت های علمی در ایران به موفقیت های زیادی دست یافته اند.
وی خاطرنشان كرد: به رغم پیشرفت دختران و زنان دانش آموخته و دسترسی به سواد اما هنوز دختران ایرانی نتوانسته اند وارد بازار كار شوند و توجه به این موضوع نیازمند برنامه ریزی و تلاش بیشتری است و امیداوریم در پسا برجام با بهبود فضای كسب و كار، مسیر جدیدی برای توسعه فعالیت های اقتصادی زنان فراهم شود.
رییس مجلس سنای بلژیك و هیات همراه امروز وارد تهران شده و سفر آنها تا شنبه ادامه دارد.
اجتمام(3)**7268 ** 1418

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫چرا انواع زیادی سیب وجود دارد؟‬‎