سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یك مسئول وزارت بهداشت:معاینه سلامت دانش آموزان مدارس از دوره پیش دبستانی انجام می شود


محمداسماعیل مطلق شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:طرح معاینه سلامت دانش آموزان از دوره پیش دبستانی از سال تحصیلی جدید با معاینه 700 هزار پیش دبستانی و كمك معاونت استثنایی وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.
وی اظهار داشت:در این طرح دانش‌آموزان از نظر آمادگی تحصیلی، بیماری‌هایی نظیر اوتیسم و بیش فعالی، بینایی، شنوایی، موضوعات جسمانی، قد، وزن، لاغری و چاقی مورد بررسی قرار می گیرند.
مطلق گفت:بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تمامی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، اول دبیرستان و چهارم دبیرستان نیز مورد غربالگری مجدد قرار می گیرند.
مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، آخرین آمار مرگ و میر برای نوزادان را 9.5 در هزار تولد زنده اعلام كرد و بیان داشت:این آمار برای كودكان زیر یك سال 13.6 در هزار تولد زنده و كودكان زیر پنج سال 15.8 در هزار تولد زنده است.
وی افزود:طبق برنامه پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه كشور، تا سال 2030 مرگ قابل اجتنابی در كودكان، نوزادان و كودكان زیر پنج سال نخواهیم داشت.
3015/6125/6065/6064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
روز جهانی بهداشت وسلامتی - نوآموزان پیش دبستانی مفتاح دانش