سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یادداشت زیبا کلام درباره استعفای کوچک‌زاده و حادثه قرچک


یادداشت زیبا کلام درباره استعفای کوچک‌زاده و حادثه قرچک

آرمان/ صادق زیبا کلام درخصوص استعفای کوچک‌زاده و اظهارات نقوی حسینی برای آرمان نوشت: دو اظهارنظر در یک‌روز

1- روز گذشته مهدی کوچک‌زاده، نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس در واکنش به رئیس مجلس که تذکر او درباره امحای سیب‌زمینی در استان فارس را وارد نمی‌دانست استعفا و اعلام کرد قادر به انجام وظایف نمایندگی نیست. آنچه در این باره به ذهن می‌رسد آن است که استعفای آقای کوچک‌زاده حرکتی تبلیغاتی و سمبلیک به شمار می‌رود. اگر آقای کوچک‌زاده واقعا قصد داشت استعفا دهد باید همان زمان که تنها پنج‌درصد مردم تهران به او رای دادند استعفا و اعلام می‌کرد که نمی‌تواند با پنج‌درصد از آرای مردم ادعای نمایندگی مردم تهران را داشته باشد.

در اسفند سال90 هنگام برگزاری انتخابات مجلس نهم، در تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تعداد واجدین شرایط رای دادن تقریبا 6میلیون نفر بود و اگر تنها 10درصد از این 6میلیون نفر به آقای کوچک‌زاده رای می‌دادند، ایشان باید با 600هزار رای به عنوان نماینده تهران انتخاب می‌شد در صورتی که آقای کوچک‌زاده با 367 هزار رای وارد مجلس شد و به عبارتی، 95درصد مردم تهران به ایشان رای ندادند. این استعفا درحالی اتفاق افتاده است که کشور به سرعت به فضای انتخابات مجلس دهم نزدیک می‌شود. بنابراین اینگونه اقدامات را می‌توان سیاسی و تبلیغاتی دانست که از سوی عضو جبهه پایداری صورت می‌گیرد. در همین راستا سوالی که مطرح می‌شود این است که آقای کوچک‌زاده چطور در این سه سال و اندی می‌توانست وظایف نمایندگی خود را انجام دهد اما اکنون که زمان زیادی به پایان عمر مجلس نهم نمانده است، متوجه شده‌اند که نمی‌توانند وظایف نمایندگی خود را انجام دهند؟!

2- آقای نقوی‌حسینی روز گذشته در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها درباره حادثه قرچک گفته است: ‌«اصلاح‌طلبان چهار شهرستان ۵۰نفر بیشتر نبودند. ۵۰ نفر دور هم جمع شده‌ بودند و این ۵۰ نفر کسی نیستند و پشیزی هم ارزش نداشتند.» ایشان همچنین اذعان داشته: «ممکن است وزارت کشور بخواهد به چوپان‌ها هم مجوز بدهد. وزارت کشور غلط کرده است چنین مجوزی داده‌ است» و «اگر من می‌خواستم بگویم که فقط یک سوت می‌زدم، ۱۰هزار نفر جمع می‌شدند.» احتمالا ایشان فضای سیاسی را با مکان و فضای دیگری اشتباه گرفته و فکر می‌کند کنش سیاسی معنای دیگری دارد. از این جملات بیان شده از سوی نماینده ورامین چنین برمی‌آید تنها موضوعی که برای آقای نقوی‌حسینی دارای چندان اهمیتی نیست، قانون و شأن نماینده مجلس است.


ویدیو مرتبط :
تیکه نجف زاده به زیبا کلام