فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نخستین کتاب خوشنویسی رباعیات خیام رونمایی می‌شود


به گزارش خبرنگار موسیقی و تجسمی خبرگزاری فارس،‌ نخستین کتاب خوشنویسی رباعیات خیام به صورت کامل، با عنوان «چارانه‌های بهارانه خیام» به خطاطی شکسته نستعلیق استاد «محمد حیدری» و مقدمه میر جلال الدّین کزازی رونمایی می‌شود.

در این کتاب نفیس، رباعیات خیام به 4 زبان دنیا ترجمه شده است و آئین رونمایی ساعت 16 روز جمعه سوم اردیبهشت ماه با حضور فرهیختگان و هنرمندان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، استاد «محمد حیدری» متولد 1338 از ابرکوه است؛ وی از سال 1356 فعالیت خوشنویسی خود را آغاز کرد و در سال 1378 مدرک استادی را از انجمن خوشنویسان ایران گرفت.

از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به عضویت در شورای سیاست‌گذاری جشنواره خوشنویسی اکو، مشاوره هنری ریاست موسسه فرهنگی اکو، مدیریت نگارخانه بین‌المللی اکو، عضویت در شورای ارزشیابی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو دوره، عضویت در شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و مشارکت در جشنواره‌‌ها و نمایشگاه‌های معتبر ایرانی و خارجی از سال 1360 تاکنون اشاره کرد.

همچنین خوشنویسی کتاب‌های سواران آفتاب، فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر، مادر، ساغر و سامان، مشعله خاوری و تألیف و خوشنویسی کتاب از نیستان بخش دیگری از فعالیت‌های این استاد است.

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
رباعیات خیام