فرصت تماشای بیش از 30 فیلم در گروه هنر و تجربه (+دریافت جدول اکران)


گروه هنر و تجربه فرصت تماشای بیش از 30 فیلم سینمایی، مستند و کوتاه را برای علاقه مندان این نوع سینما فراهم کرده است.

عصرایران - گروه سینمایی هنر و تجربه در حال حاضر بیش از 30 فیلم سینمایی، مستند و کوتاه را در سینماهای خود نمایش می دهد. این آثار در بیش از 10 سالن در سراسر کشور به نمایش درآمده است.

گروه هنروتجربه، تلاشی برای نمایش آن دسته از فیلم‌های باارزشی در میان فیلم‌های غیرتجاری است كه اکران‌شان می‌تواند جایگاه شایسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعة سینمایی روشن كند و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای كیفیت هنری سینمای ایران كمك كند.

در این طرح «فیلم هنری» به اثری سینمایی – در هر قالب زمانی كوتاه و بلند و داستانی و مستند و انیمیشن و… – گفته می‌شود كه فرم و محتوای آن تمایلات و حساسیت‌ها و كنجكاوی‌های زیبایی‌شناسانة تماشاگران را برانگیزد و ذوق و سلیقة بصری آنان را ارتقا دهد. «فیلم تجربی» نیز به فیلمی اطلاق می‌شود که شیوه‌های تازه‌ای در بیان و روایت سینمایی در آن تجربه شده باشد كه سینمای تجاری و عامه‌پسند به سوی آن نمی‌رود. البته برخی از فیلم‌های متفاوت و برتر سینمای بدنه هم كه حاوی جنبه‌های هنری و تجربی هستند و به دلیلی امكان این را دارند كه جایی در اكران سینمای بدنه پیدا كنند، می‌توانند در چارچوب این طرح نیز به نمایش درآیند.

برای آگاهی از برنامه های نمایش فیلم های گروه هنر و تجربه و دریافت جدول کلی اکران فیلم های این گروه در اردیبهشت و خرداد 1395 کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
گزارش اکران خصوصی فیلم 316؛ فیلمی عجیب در هنر و تجربه