سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام‌جمعه موقت اصفهان: تخریب ناطق‌نوری غیرمنصفانه است


امام‌جمعه موقت اصفهان: تخریب ناطق‌نوری غیرمنصفانه است

شرق/ متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

محمدتقی رهبر، نماینده سابق مجلس و امام‌جمعه موقت اصفهان از برخورد‌های اصولگرایان تندرو با ناطق‌نوری شکایت دارد. او معتقد است تخریب چهره‌ای مانند ناطق‌نوری که سابقه شناخته‌شده‌ای دارد، نه‌تنها منصفانه نیست، بلکه واقعیت هم ندارد و به مصحلت نظام و کشور هم نیست.
اخیرا برخی رسانه‌های اصولگرا حملات تندی را علیه آقای ناطق آغاز کرده‌اند؛ به‌ویژه سایت رجانیوز، نزدیک به جبهه پایداری، طنز تندی منتشر کرده بود که در آن ناطق‌نوری در هیبت یک بازجو ظاهر شده است. نظر شما درباره این اقدامات از سوی برخی از اصولگرایان چیست؟
ناطق یکی از چهره‌های سابقه‌دار قدیمی و مؤثر در انقلاب بوده و هست. من به نوبه خودم، نقطه‌ضعفی که به خاطر آن بخواهند از ایشان انتقاد کنند در شخص آقای ناطق نمی‌بینیم. متأسفانه ما روش‌هایمان کمی افراط و تفریطی است و این اشتباه است. از خراب‌کردن فقط دشمن سود می‌برد؛ به‌ویژه که یک چهره شناخته‌شده سابقه‌دار و سردوگرم روزگار چشیده را هم هدف گرفته‌اند. این حرکت‌ها نه به مصلحت نظام است و نه جامعه، مطابق واقعیات هم نیست. به جای اینکه ما با بهانه‌ها و سوژه‌های خیالی یا بی‌ارزش به یکدیگر انتقاد کنیم باید به وحدت فکر کنیم. به‌هر‌حال، الان طبیعت جامعه ما دوجناحی است، به این بهانه نباید دیگری را تخریب کنیم، من آقای ناطق را فردی معتدل می‌بنیم که در هیچ‌کدام از این دسته‌بندی‌های جناحی جا نمی‌گیرد. این برخوردهای غیرمنصفانه و نادرست با ایشان یا هر فرد دیگری، آب به آسیاب دشمن ریختن است. توصیه من به برادران عزیز در هر کجا که هستند این است که مصالح کشور را ببینند و برای ازبین‌بردن دشمنان اسلام وحدت کنند. تا جایی که از کسی متعلق به هر گروه و جناحی، رفتار خلاف قانون و شرع ندیدیم حق تخریب نداریم.
شما فکر می‌کنید که اصولگرایان تا چه اندازه در این وضعیت مقصر هستند؟ به‌هرحال، تخریب چهره آقای ناطق از زمان مناظره‌های سال ٨٨ و صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد شروع شد ولی کسی آن زمان به احمدی‌نژاد انتقاد نکرد.
بله، این از اشتباهات آن مناظره بود. بد بود و نباید می‌شد. ما همان روز هم به آن رفتارها و گفتارها و مصاحبه‌ها ایراد داشتیم. ناحق بود. غلط بود. سبب تشتت و تفرقه شد. البته آقای ناطق اولا یک آدم مستقل، عاقل و کامل است و برایش فرقی ندارد که از او تعریف بکنند یا نکنند. او اصول و روشی برای خودش دارد که راه خودش را می‌رود و فکر نمی‌کنم بخواهد به خاطر آن رفتار نادرست، مواضع خاصی بگیرد.
ولی ایشان همان زمان بابت دلخوری از رفتاری که با ایشان شد و اینکه حمایتی از سوی قاطبه اصولگرایان ندیدند، جلسات جامعه روحانیت مبارز را ترک کردند.
درباره علت ترک جلسات جامعه روحانیت مبارز باید از خود ایشان سؤال کرد. قطعا ایشان از این رخدادها گله‌مند بوده است. به آن بحث‌ها و برخوردها که در باره آقای ناطق و هاشمی و کروبی شد و بحث‌های خاص کاری نداریم. از آن گفت‌وگو‌ها برای شش سال گذشته است. هرچه بود، اشتباه بود ولی اصولگرایانی که خیلی‌شان را بنده می‌شناسم، مواضع اعتدالی دارند. آنها به آقای ناطق انتقاد خاصی ندارند، بلکه فقط عده خاصی هستند که رفتار نادرستی در ارتباط با ایشان در پیش گرفته‌اند.
ولی این افراد خاص یا به قول شما معدود تریبون دارند و در بسیاری از موارد هم موفق شده‌اند صدای خودشان را به جای صدای کل اصولگرایی جا بزنند. چرا در جریان اصولگرا برنامه‌ای برای کنترل یا برائت از این جماعت وجود ندارد؟
بله، من پیش از این هم گفتم که این حرکات اشتباه است. این حرکات خدمت به اصولگرایی نیست. اگر از من سؤال کنید که من چه کرده‌ام، باید بگویم من یک روحانی هستم که کار فرهنگی می‌کنم. در عرصه جبهه‌بندی‌های سیاسی هم نیستم. زمانی در مجلس بودم و الان نیستم. مواضع خودم را هم از همین طریق رسانه‌ها مطرح می‌کنم. دیگر چه بگویم؟


ویدیو مرتبط :
امام جمعه موقت سراب