فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اعلام نتایج چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، ٧ درصد از متقاضیان در رشته حفظ، ٢٤ درصد در رشته ترجمه و مفاهیم و ٣ درصد در رشته تدبر در قرآن و ٣ درصد در رشته ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه شرکت کرده‌اند که تعداد متقاضیان شرکت در رشته حفظ نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته است.

مرتضی خدمتکار معاون آموزش دفتر توسعه مشارکتهای معاونت قرآن و عترت، گفت:بر اساس برنامه‌ریزی معاونت قرآن و عترت ارشاد نتایج چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد امروز ٢٣ آذرماه بر روی سایت معاونت قرآن و عترت ارشاد قرار گرفت.

معاون آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد  از اعلام نتایج چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد خبر داد و گفت: از مجموع ٦٢ هزار و ٣ نفر که در این آزمون ثبت‌نام کردند ٧٦ درصد یعنی بیش از ٤٧ هزار نفر در روز آزمون حضور یافتند و به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه ٧٦ درصد از شرکت کنندگان موفق به کسب حدنصاب نمره شدند، افزود: ٣٥ هزار و ٧٢ نفر از شرکت‌کنندگان قبول شدند که هفته‌های آینده اسامی آن‌ها اعلام می‌شود و در همایشی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

خدمتکار به استان‌هایی که بیشترین مشارکت را در چهاردهمین آزمون قرآن و عترت داشتند اشاره کرد و گفت: استان‌های اردبیل، مرکزی و گلستان به ترتیب با ٨٤، ٨ و ٧٩ درصد بیشترین تعداد شرکت کننده را در این دوره از آزمون داشتند، همچنین استان کردستان با ٤٧ درصد کمترین مشارکت در این آزمون را داشت.

وی با بیان اینکه بیشترین قبول‌شدگان در چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد از استان اصفهان هستند، افزود: استان‌های اصفهان، کرمان و ایلام به ترتیب با ٧٧، ٧٤ و ٧٣ درصد بیشترین تعداد قبول شده را در این آزمون دارند.

خدمتکار به استقبال افراد از رشته مفاهیم مقدماتی اشاره کرد و گفت: از بین ١٦ رشته امتحانی، رشته مفاهیم با ٨٣ درصد و رشته حفظ ٣ جزء با ٨١ درصد، بیشترین درصد قبولی در چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد را از آنِ خود کردند و رشته‌های تدبر در قرآن با ٣ درصد و مفاهیم نهج‌البلاغه با ٣٦ درصد کمترین تعداد پذیرفته شده را داشتند.

وی افزود: برگزیدگان چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد همزمان با برترین‌های سیزدهمین دوره این آزمون‌ها دهه مبارک فجر در مراسمی به قید قرعه انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تیزر چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت