سرنوشت ۳ موسسه باقی مانده چیست؟


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  بانک مرکزی یکی از مهمترین گام های اساسی برای نظم بخشی به بازار پولی کشور را با وجود مخالفت ها و فشارهای پشت پرده برخی افراد برداشته است.

بانک مرکزی امسال موسسه منحل شده میزان را با وجود شلوغی های زیاد و البته با کم و کاستی هایی چون ورود دیر هنگام بانک مرکزی به مقوله واگذاری به بانک صادرات سامان داد. با این وجود هنوز بخش عمده ای از مطالبات مردم از سوی بانک صادرات پرداخت نشده است.

شاید مهمترین موسسه یا تعاونی اعتباری که به سرانجام رسید، تعاونی ثامن الحجج بود. این تعاونی به گفته بانک مرکزی با وجود درخواست های زیاد پاسخ جدی به مطالبات بانک مرکزی نداد و در نهایت و با سر و صداهای زیاد این موسسه در فضای بهتری از مقوله میزان به بانک پارسیان واگذار و قرار شد از چند روز دیگر پرداخت مطالبات مردم پرداخت خواهد شد.

اکنون موسسه ثامن،افضل توس و آرمان ایرانیان باقی مانده اند.

موسسه ثامن بزودی کار پذیره نویسی سهام خود را اغاز خواهد کرد.این موسسه چند ماه پیش مجوز پذیره نویسی از بانک مرکزی گرفته بود.

موسسه افضل توس نیز قرار بود با بانک دی ادغام شود که در نهایت این موضوع منتفی شد.براساس اخرین اطلاعات قرار است این موسسه بصورت مستقل اقدام به دریافت مجوز کند. این موسسه احتمالا تنها موسسه ای است که سهامداران ان را خانواده های شهدا و ایثارگران تشکیل داده اند.

موسسه آرمان ایرانیان یا کاسپین جدید نیز در این بین تنها صدور مجوز نهایی اش باقی مانده است،دلیل طولانی شدن صدور مجوز این موسسه بحث حسابرسی از سه تعاونی بدر توس، الزهرا و پیوند بود.

البته باید دو تعاونی دیگر از جمله امید جلین و دامداران منحل شوند که این مهم نیز تا ۱۲ بهمن تمام خواهد شد.

گفتنی است نام کاسپین در بانک مرکزی تایید شده و قرار است تا اواخر همین ماه مجوز رسمی صادر شود.

با این تفاسیر سال ۹۵ موسسه و تعاونی اعتبار بلاتکلیف نخواهیم داشت.


ویدیو مرتبط :
عنایت ائمه و شهدا/عظمت شهدا/جاده مانده است و من و این سر باقی مانده