فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فرقانی: بزرگداشت دکتر معتمدنژاد هویت بخشی به عرصه علم و دانشگاه است


به گزارش خبرنگار ایرنا محمدمهدی فرقانی عصریکشنبه در آیین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی دکتر کاظم معمتدنژاد پدر علوم ارتباطات ایران در فرهنگسرای فردوس تهران افزود: عنوان پدر علم ارتباطات را تاریخ و زمانه به استاد معتمدنژاد اعطا کرد نه شخص خاصی.
وی تصریح کرد: افرادی چون دکتر معمتدنژاد سرمایه های دانشگاه, مراکز علمی و حرفه ای کشور بودند و ما تا این چنین پشتوانه هایی نداشته باشیم نمی توانیم نگاه به آینده داشته باشیم.
استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ابزارهای ارتباطی به وفور در بین همه مردم وجود دارد و انواع ارتباطات برقرار است به طرح این پرسش پرداخت که آیا این ارتباطات واقعا دل ها را به هم نزدیک و هم معنایی و همپذیری ایجاد می کند.؟
فرقانی خاطرنشان کرد: ما در جامعه ارتباطی زندگی می کنیم که ارتباطات بین اعضای خانواده ها بسیار دچار تزلزل شده است, فرزندان خانواده ها شاید ساعت ها در گوشه خانه خود باشند اما کلمه ای با پدر و مادر خو صحبت نکنند.
وی گفت: در جامعه ای پر از تناقض در حال سپری کردن زندگی خود هستیم که روز به روز هم در حال پیچیده تر شدن است.
فرقانی افزود: در شرایط پیچیده کنونی, در حالی که برخی رسانه های جریان غالب ساکت هستند بخشی از این خلاء را امکانات جدید پر می کند.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: واقعیت این است که بشریت در یک جامعه ارتباطی در عین حال فاقد ارتباطات زندگی می کنیم.
وی با اشاره به راه اندازی و تاسیس مجدد دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی ابراز امیدواری کرد که با مساعدت همگان بخشی از خلاء سال های گذشته در این حوزه جبران شود.
استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دکتر معمتدنژاد تنها به خاطر علم و دانش و تالیفات لقب استادی را کسب نکرد خاطرنشان کرد: در ایران شمار زیادی به عنوان اعضای هیات علمی مشغول بکارند اما کسانی که الگو, راهبر, شاگردپرور و اسوه اخلاق و رفتار باشند به اعتقاد من به تعداد انگشتان دست هستند.
فرقانی اخلاق, شخصیت, حسن خلق و شاگردپروری را مهمتر از دانش یه معلم دانست و گفت: دانش را به مرور زمان می توان کسب کرد اما کسب ویژگی های بالا سخت و دشوار است.
وی با اشاره به اینکه در آستانه 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات قرار داریم گفت: دکتر معمتدنژاد همواره بر گرامیداشت این روز و نیز 13 اردیبهشت به عنوان روز آزادی مطبوعات تاکید داشتند.
فرقانی برگزاری بزرگداشت های اساتید شایسته در زمان حیات و یا فقدان آن ها را ستود و افزود: اگر قرار است اعتماد به نفسی در ما شکل گیرد بواسطه اتکا به پشتوانه های ماست.
آیین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی دکتر کاظم معمتدنژاد پدر علوم ارتباطات ایران با عنوان طلوع ماندگار عصر یکشنبه با حضور جمعی از اساتید این رشته و شاگردانش در محل فرهنگسرای فردوس تهران برگزار شد.
تهرام/2079/7247/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مراسم بزرگداشت دکتر کاتوزیان دانشگاه فردوسی مشهد