ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تعلل در انتخاب خزانه دار کمیته ملی المپیک و تاثیر آن بر عملکرد کاروان ریو


درحالی که بیش از یک ماه از استعفای محمد علی شجاعی از پست خزانه داری کمیته ملی المپیک می گذرد، انتخاب جانشین وی از سوی این کمیته همچنان به دلایل مختلف به تاخیر افتاده است. این درحالی است که کمتر از 7 ماه مانده به رویداد مهم ورزش جهان، المپیک 2016 ریو، فدراسیون های المپیکی در اجرای برنامه های خود برای حضوری مقتدرانه در المپیک نیازمند توجه بیشتر به مسائل مالی و بودجه ای هستند.
شجاعی استعفای کتبی خود را در تاریخ 6 آبان 94 خطاب به کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک ارائه کرده و رونوشت آن را نیز به وزیر ورزش و جوانان، معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور و همچنین دیگر اعضای هیات رییسه و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ارسال کرده است.
** هاشمی: خزانه دار کارش را انجام می دهد
کیومرث هاشمی که می بایست مقدمات برگزاری جلسه هیات اجرایی کمیته المپیک و معرفی و انتخاب خزانه دار جدید را فراهم کند این موضوع را منوط به دستور و نظر وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد و 7 آذر یعنی 31 روز پس از استعفای شجاعی، در مراسم استقبال از ملی پوشان هندبال در فرودگاه امام خمینی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به استعفای محمد علی شجاعی از سمت خزانه داری چه فردی وظایف خزانه دار را انجام می دهد؟ گفت: ورزش ما نیاز به انسجام و وحدت دارد. در حال حاضر خزانه دار کمیته کار خود را انجام می دهد. قرار است من هم نشستی با وزیر ورزش و جوانان در این مورد داشته باشم.
هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا شجاعی وظایف خزانه دار را انجام می دهد؟ گفت: من پاسخ سوال شما را به صورت شفاف دادم.

** شجاعی: استعفای من قطعی است
برداشت از این پاسخ این است که محمدعلی شجاعی همچنان به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک فعالیت می کند. در حالی که خود شجاعی بارها گفته است استعفایش به معنای کنار رفتن قطعی از این سمت می باشد.
وی در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده است: این استعفا مساله ای یک طرفه است که نیاز به پذیرفته شدن از سوی فرد دیگری ندارد.
حتی با توجه به این استعفا نیز انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان که تاریخ مجمع آن نیز تعیین شده بود، لغو شد.

** علیپور: سرپرست موقت خزانه داری بزودی معرفی می شود
محمد علیپور عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز درخصوص استعفای خزانه دار این کمیته نیز هفته گذشته به ایرنا گفت: محمدعلی شجاعی از خزانه داری کمیته ملی المپیک استعفا کرده و دیگر برنمی گردد. استعفا یک تصمیم شخصی است و امروز اگر من هم بخواهم از ریاست فدراسیون انجمن های ورزشی استعفا دهم هیچ مقامی نمی تواند به اجبار من را در این سمت نگه دارد و شاید در بسیاری از پست های دولتی هم وضع به همین منوال باشد.
وی درخصوص اینکه رییس کمیته ملی المپیک بیان کرده خزانه دار کارش را انجام می دهد، خاطر نشان کرد: شاید قصد دارند که کار کمیته مختل نشود و انجام امور مربوط به کاروان ورزشی به مشکل برنخورد. ضمن آنکه این محبت و نظر لطف آقای شجاعی است که همچنان به کمیته ملی المپیک کمک می کند.
علیپور اضافه کرد: در جلسه بعدی هیات اجرایی حتما باید یک سرپرست موقت برای خزانه داری انتخاب کنیم و یا اینکه پس از ثبت نام از افراد واجد شرایط و احراز هویت، بعد از 45 روز مجمع فوق العاده تشکیل و خزانه دار انتخاب شود. البته تا آن زمان نیز باید برای این پست یک سرپرست انتخاب شود اما اینکه شجاعی دیگر خزانه دار نیست، قطعی است و این انتخاب خودش بوده است که فدراسیون تیراندازی با کمان را برای ادامه فعالیت برگزیده است.

** کمیته خزانه دار دارد؟
بررسی این سه مصاحبه به راحتی تناقضاتی آشکار را نشان می دهد. بالاخره مشخص نیست در حال حاضر شجاعی خزانه دار کمیته است یا فرد دیگری به عنوان سرپرست این وظیفه را بر عهده دارد. اگر استعفا از کمیته اقدامی یک طرفه است، دیگر حضور شجاعی در کمیته وجاهت قانونی ندارد. علت تعلل کمیته در انتخاب سرپرست خزانه داری و مهیا کردن زمینه برگزاری انتخابات خزانه دار جدید، آن هم پس از گذشت بیش از یک ماه از استعفای شجاعی مشخص نیست.
هاشمی نیز به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک توپ را به زمین وزارت ورزش و جوانان می اندازد و از جلسه با محمود گودرزی درباره این موضوع خبر می دهد و این جلسه ای است که برگزاری آن همچنان در پرده ابهام است.
وزیر ورزش در هفته های اخیر بارها از حاکم نبودن فضای المپیکی بر ورزش کشور انتقاد کرده و از رسانه ها خواسته است که به ایجاد چنین فضایی کمک کنند اما به نظر می رسد کمیته ملی المپیک به عنوان متولی اصلی ورزش ایران برای کسب آمادگی پیش از رقابت های المپیک، خود هنوز از فضای المپیکی به دور است.
ورزشی**2024** 1701

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رژه کاروان ایران در المپیک ریو