سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



اصول چیدمان در اتاق کودک


اصول چیدمان در اتاق کودک زندگی ایده آل/ طراحی اتاق کودک، داشتن یک فضای استاندارد در کنار رنگین‌کمانی از رنگ‌هاست. یکی از مهم‌ترین اتاق‌های خانه، اتاق کودک است. این فضا دارای استانداردهای خاصی برای طراحی است که کمتر به آن توجه شده. در طراحی اتاق کودک برای استفاده از رنگ‌های شاد دست‌تان باز‌تر است، پس زمان انتخاب رنگ کمی کودکانه فکر کنید. ‌‌‌
همان‌طور که فضاهایی مثل پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه با سلیقه پدر و مادر انتخاب می‌شود، بهتر است از سلیقه بچه‌ها هم برای انتخاب رنگ و چیدمان اتاق خودشان کمک گرفته شود. در‌‌‌نهایت این کودک شماست که بیشترین زمان را در این فضا می‌گذراند. شاید در نگاه اول موضوع انتخاب دکوراسیون اتاق کودک، یک بحث کاملا سلیقه‌ای باشد، اما این‌طور نیست! اینکه این فضای رنگارنگ و پر از وسایل بازی تا چه اندازه استاندارد و مناسب کودکان باشد، جای بحث دارد.

آرامش را حفظ کنید
برای رنگ‌آمیزی دیوار اتاق کودک از طرح‌هایی که آلودگی بصری ایجاد می‌کند، استفاده نکنید یا حتی عروسک‌های زیادی از سقف آویزان نکنید؛ همه این مسائل روی روحیه خردسالان و حتی نوجوانان تاثیرات مخربی دارد. آیا خودتان می‌توانید تجربه یک شب خوابیدن در چنین فضای شلوغی را داشته باشید!؟ چنین فضایی تنها چیزی که القا نمی‌کند، آرامش است؛ در صورتی که ماهیت اصلی اتاق خواب برای استراحت، خواب و مطالعه است. حتی اگر هر ساله دکوراسیون منزل‌تان را تغییر می‌دهید، برای چیدمان اتاق کودک لااقل عمری دو تا پنج ساله در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید.

سلامت اتاق
دکوراسیون اتاق کودک تنها بحث انتخاب و خرید مبلمان زیبا نیست. انتخاب خیلی از رنگ‌های جدید و پرطرفدار برای کودکان بسیار مضر است. حتی نباید از کاغذدیواری‌هایی که مواد مصنوعی و مضری دارند، استفاده کرد. کاغذهای دیواری غیراستاندارد، گرده‌های‌ریزی را در فضا پخش می‌کنند که این ذرات ریز به ریه کودکان آسیب می‌رسانند، پس بهتر است در وهله اول دنبال داشتن یک فضای سالم باشیم و در مرحله بعد به رنگ و چیدمان توجه کنیم. در گذشته مادران ما با استفاده از الیاف طبیعی برای فرزندان‌شان لباس یا تشک و لحاف تهیه می‌کردند. کودکان هم در سنین بالاتر کمتر دچار حساسیت‌های پوستی یا حتی ریوی می‌شدند.

رنگ‌های ملایم را حفظ کنید
برای رنگ‌آمیزی دیوارها یک رنگ اصلی و پایه انتخاب و باقی دکوراسیون را بر‌‌ همان اساس انتخاب کنید. برای دیوارها رنگ‌های ملایم انتخاب کنید. بسیاری از رنگ‌های جدید و پرطرفدار، مناسب اتاق یک نوزاد یا یک نوجوان نیست. رنگ‌هایی مثل لیمویی، سبز بسیار ملایم و آبی آسمانی هم برای مادر و هم برای کودک فضای آرامش‌بخشی را به وجود می‌آورد. در‌‌نهایت اتاقی برای کودک مناسب است که در عین داشتن یک هارمونی رنگی زیبا و جذاب، ساده و آرام‌بخش باشد.
لازم نیست رنگ اتاق کودک را با فضاهای دیگر خانه هماهنگ کنید! برای مبلمان اتاق کودک می‌توانید رنگ‌های شاد و زنده انتخاب کنید. اگر از طرح‌های کودکانه روی دیوار این اتاق استفاده می‌کنید، فقط یک طرف دیوار را به آن اختصاص دهید مثلا سمتی که وسایل کمتری چیده شده تا فضای اتاق کوچک به نظر نرسد.

نور طبیعی اولویت دارد
نور‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی نور طبیعی و دیگری روشنایی‌هایی مثل لامپ که به آن نور مصنوعی می‌گوییم. اتاقی در منزل را به اتاق کودک اختصاص دهید که نورگیری طبیعی مناسبی دارد. نور طبیعی یکی از ارکان مهم در رشد کودک شماست. انتخاب پرده مناسب از انتخاب اسباب بازی هم برای کودک حیاتی‌تر است! بهتر است پرده اتاق کودک از نوع کرکره‌ای باشد تا به راحتی بتوان نور اتاق را تنظیم کرد. اگر از پرده‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنید، پارچه‌ای انتخاب کنید که الیاف طبیعی دارد .
برای پرده‌های پارچه‌ای از آستر استفاده کنید تا در طول روز آستر را کنار بزنید، اینگونه تشخیص مناسب رنگ‌ها از طریق نور طبیعی روز برای کودک آسان‌تر است؛ کودکان برای نقاشی کردن، انجام تکالیف و. . . به نور مناسبی احتیاج دارند. پنجره اتاق کودک باید حتما توری داشته باشد تا از ورود حشرات جلوگیری شود.

مبلمانی نرم
اول نگاهی به دور تا دور اتاق کوک بیندازید، چند متر است؟! پس براساس متراژ اتاق اقدام به خرید مبلمان و وسایل بازی کنید. اتاق‌های پر از وسیله، ظاهری آشفته دارند و مرتب نگه داشتن این اتاق‌ها هم مشکل‌تر است. کودکان به نسبت بزرگسالان احتیاج به فضای حرکتی بیشتری دارند.
برای این اتاق، مبلمانی انتخاب کنید که خطوطی نرم و گوشه‌هایی گرد دارد؛ این مبلمان هم به فضا آرامش می‌دهد و هم آسیبی به کودک‌تان وارد نمی‌کند. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که‌‌ همان‌طور که کودک به تدریج رشد می‌کند، باید وسایل اتاقش هم انعطاف لازم را با این رشد داشته باشد.

این نکات را فراموش نکنید
- یک فوم با ضخامت مناسب ‌بردارید و آن را روی یکی از دیوارهای اتاق نصب کنید تا کودک شما نقاشی‌هایش را روی آن بچسباند. بهتر است این دیوار تک‌رنگ باشد تا جلوه نقاشی کودک شما را کم نکند.
- کفپوش اتاق کودک را به رنگ روشن انتخاب کنید. این کفپوش باید نرم باشد و لکه‌های روی آن به راحتی قابل شست‌وشو باشند.
- به هیچ عنوان تختخواب را زیر پنجره اتاق قرار ندهید، همچنین تختخواب باید فاصله مناسبی با وسایل گرمازا داشته باشد.
- از مسائل مهم دیگر در اتاق کودک تعیین میزان سرما و گرمای آن است. میزان گرما و سرمای اتاق کودک باید متناسب با وضعیت جسمی او تنظیم شود. تشخیص درجه حرارت اتاق کودک کار آسانی نیست، بنابراین از یک دماسنج استفاده کنید.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
دکوراسیون اتاق کودک