زندگی پس از مرگ چگونه است/تجربه زندگی پس از مرگ


معانی مرگ

مرگ در هر زبانی معانی مختلفی می تواند داشته باشد.از جمله معانی مرگ در فارسی می توان به از گیتی رفتن،مردن،باطل شدن  قوت حیوانی و حرارت غریزی اشاره کرد.همچنین ازبین رفتن زندگانی،فنای حیات،از گیتی رفتن و درگذشت نیز معنی می دهد.در پزشکی مرگ به معنای توقف علایم حیاتی است به گونه ای که برگشت ناپذیر است.

برای پاسخ به این پرسش که پس از این دنیای مادی،زندگی دیگری وجود دارد یا نه،پزشکان بر روی افرادی که مرگ کلینیکی را تجربه کرده و لحظاتی را در واقع مرده اند بررسی هایی انجام دادند.در این آزمایش که به صورت داوطلبانه بر روی حدود 2000 بیمار قلبی در چندین بیمارستان در نقاط مختلف دنیا انجام شد در کف اتاق عمل چندین تابلو و نقاشی قرار داده شد که بیماران قادر به دیدن آنها نبودند و تنها در صورت پرواز روح از بدن امکان این را داشتند که بتوانند در مورد آن نقاشی ها پس از بهبودی توضیح دهند. قلب آنه در زمان عمل برای لحظاتی  ایستاد  و همه آنها وارد مرحله مرگ کلینیکی شدند.

از این تعداد تنها  حدود  15 درصد تقریبا 300 نفر  زنده ماندند که نیمی از این 300 نفر  تا نزدیکی دروازه های آن دنیا رفتند و  25 نفرگفتند که  از بدن خود خارج شدند.اما در این میان توضیحات یکی از آن افراد که 3 دقیقه طعم مرگ را چشیده بود  پس از به هوش آمدن،از جزئیات اتفاقات اتاق عمل و صداها و دیدن نقاشی ها ،این باور که زندگی پس از مرگ و روح وجود دارد  را برای پزشکان ثابت کرد.

یکی از کسانی که تجربه زندگی پس از مرگ را داشته تعریف می کند که مانند دوربینی که از بالا فیلم می گیرد،خود را روی تخت بیمارستان دیده که دکترها و خانواده اش بالای سرش بودند و خانواده اش گریه و شیون می کردند.در ابتدا متوجه نبوده که روحش از بدنش جدا شده و فکر می کرده که دارد یک رمان یا فیلم را دنبال می کند.هیچ احساس درد و ناراحتی نداشته است و در همان لحظه ناگهان صدایی اسم او را صدا می زند و هنگامی که به سمت صدا بر می گردد خود ار در دشت وسیعی می بیند.در آنجا اقوام خود را می دیده که می شناخته است و حتی چند نسل قبل تر خود را می دیده که چهره ها را نمی شناخته اما به محض دیدن آنها می فهمیده که مثلا جد پدری 5 نسل قبل ترش است.آنها همگی پشت یک نور بودند که او را  دعوت می کردند برود داخل .این فرد می گوید:" من فهمیدم که اگر دست آنها را بگیرم می روم داخل آن نور .اما ناگهان انگار کسی با طناب از کمرم کشید و شوک به من وارد شدم و برگشتم به این دنیا و روی تخت بیمارستان".

جدا شدن روح از بدن جدا شدن روح از بدن زندگی پس ار مرگ از دیدگاه اسلام:

از نظر دین اسلام با مرگ،انسان فنا و نابود نمی شود و در واقع به کمال می رسد و از یک سرا به سرایی دیگر منتقل می شود و در واقع آغاز سفری جدید و رفتن به مقصد نهایی است.همچنین در اسلام از بقای روح شهیدان و افراد عادی صحبت شده است واز آن به عنوان  موضوعی  اصلی و کلی در کل خلقت بشر نام برده است.ا

بهشت و جهنم چیست

از دیدگاه اسلام در آن دنیا افراد به بهشتیان و جهنمیان دسته بندی می شوند و بهشتیان در باغهایی  بسیار با صفا و بى مانند خواهند بود كه قابل مقایسه با باغ هاى این دنیا  نیست و در قرآن كریم طوری  ترسیم شده تا براى ساكنان  این دنیا قابل فهم باشد و گرنه حقیقت آن فراتر از درك ماست.

بهشت و جهنم چیست بهشت و جهنم

همچنین در مورد جهنم باید گفت که در واقع معروف ترین نام دوزخ است كه بیش از 70  بار در قرآن کریم آمده است.  عذاب ها  در جهنم دو نوع هستند،  مانند  معاد که  دو جنبه جسمانى و روحانى دارد. مجازات هاى که از انها به جسمانى یاد شده است درواقع  دردها و عذابهای سخت و سنگین  است.همچنین غم و اندوهِ جان كاه و حسرت بى پایان، تحقیر فراوان از  دردهاى روحى است که جهنمیان  از آن رنج  خواهند برد که قطعا با اعمالشان  در دنیا متناسب است.

زندگی پس ار مرگ از دیدگاه زرتشتیان:

زرتشتی ها  به فناناپذیری روح انسان  اعتقاد دارند و بر این باور هستندکه انسان با مرگ جسمانی از بین نمی رود و زندگی پس از مرگ ادامه دارد.زندگی در آن دنیا بر اساس خوبی ها و بدی ها در این دنیا شکل می گیرد. درستکاران جایگاهشان بهشت و برخورداری از لذت ها و زیبایی ها و بدکاران در آتش دوزخ خواهند بود و زندگی همراه با درد و وحشت را تجربه خواهند کرد.

زندگی پس ار مرگ از دیدگاه مسیحیت:

از دیدگاه مسیحیت  پس ار نابودی جسم با مرگ، روح باقی می ماند و با پایان عالم ، رستاخیز  و زندگی پس از مرگ،فرا می رسد که در این مرحله ارواح به بدنها می پیوندند و زندگی پس از مرگ آغاز می شود.اما زمان فرارسیدن رستاخیز،برای هیچ کس به جز خداوند مشخص نیست.

منبع:

ویکی پدیا

Near Death Experience Research Foundation NDERF


ویدیو مرتبط :
تجربه زندگی پس از مرگ