سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خدمات رسانی فوریت های پزشکی به پنج هزارو 500 زائر اربعین حسینی


امین صابری نیا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا در مرز مهران اظهارکرد: اورژانس کشور ازسوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده تام الاختیار در حوزه اربعین تعیین شده و تامین امکانات بهداشتی و درمانی در داخل مرزها و پایانه های مرزی از مهم ترین مسئولیت های اورژانس است.
وی افزود: اورژانس برای کسب آمادگی بیشتر در حوزه های بهداشتی و درمانی نشست های متعددی برگزار و در محورهای آموزش های فردی و مراقبت های بهداشتی برنامه های خود را تدوین کرده است.
رئیس اورژانس کشور یادآور شد: نیروهای اورژانس تمام زائران را از نظر سلامتی در آن سوی مرز به دقت مورد ارزیابی قرار می دهند و با اجرای راهکارهای آموزشی وضعیت آنان دقیق رصد می شود.
صابری نیا مراقبت های فعال را از دیگر برنامه های اورژانس برشمرد و ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط ، تغذیه و بیماری های این سازمان در پایانه ها و شهرهای مرزی مشغول نظارت و ارزیابی های محیطی هستند.
وی اضافه کرد: 70 کارشناس بهداشتی هم اکنون در مرز بین اللملی مهران در حال خدمت رسانی به زائران هستند و در مرزهای شلمچه و چذابه نیز با توجه به حجم کمتر زائران نسبت به مرز مهران، بیش از 30 نفر مستقر شده اند.
رئیس اورژانس کشور مراقبت های پیش بیمارستانی و آمادگی برای انتقال بیمار از صحنه حادثه را 2 برنامه جدی در حوزه درمان عنوان کرد و گفت: ظرفیت مراکز اورژانس در پایانه ها 150 درصد افزایش یافته بطوری که در فواصل پنج تا 10 کیلومتری مراکز پیش بیمارستانی را مستقر و 24 ساعته مشغول ارائه خدمت به زائران هستیم.
صابری نیا همچنین از افزایش 120 درصدی ظرفیت بیمارستان های اورژانس کشور به منظور ارائه خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: طی روزهای اخیر بیش از پنج هزار و 500 نفر از خدمات اورژانس استفاده کرده اند و هرچه تعداد زائران افزایش یابد، به همین میزان خدمات اورژانس نیز بیشتر خواهد شد.
وی راه اندازی درمانگاه های بین راهی با همکاری سایر ارگان ها همچون سپاه، نیروی انتظامی و ارتش، شهرداری و هلال احمر را از برنامه های اورژانس کشور در حوزه اربعین برشمرد و افزود: فقط در شهر مهران پنج پایگاه علاوه بر پایگاه های بهداشتی وزارت بهداشت ایجاد شده است.
رئیس اورژانس کشور به بازدید خود از پایانه مرزی مهران اشاره و تاکید کرد وضعیت بهداشتی و درمانی در این مرز رضایت بخش است و امیدواریم بتوانیم با تلاش همه ارگان ها تا پایان بازگشت زائران، خدمات مناسب به آنان ارائه دهیم.
صابری نیا درباره خدمات اورژانس در خاک عراق نیز گفت: مسئولیت اصلی در این مناطق برعهده جمعیت هلال احمر است ولی اورژانس نیز ارتباط تنگاتنگ با هلال احمر دارد تا از وضعیت بهداشتی این کشور آگاهی کامل داشته باشیم و در صورت لزوم اقدام های لازم را انجام دهیم.
6119/9002/ 1650

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کوچکترین زائر اربعین حسینی امسال(94)