سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سه خدمت جدید ارایه می کند


ایرنا/ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشورگفت: با بازنگری آئین نامه بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان بیمه بیکاری، غرامت دستمزد و غرامت ایام بارداری به خدمات این صندوق اضافه می شود.

محمدرضا رستمی، گفت: اکنون آیین نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور درحال بازنگری است که امیدواریم تا سه ماه آینده این بازنگری به پایان برسد و تکلیف آن مشخص شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستائیان باید شش میلیون نفر را بیمه کند که اکنون یک میلیون و 350هزار نفر از این افراد زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند و دو میلیون نفر از آنها نیز زیر پوشش سایر بیمه ها هستند و این صندوق وظیفه دارد دو میلیون و 650 هزار نفر باقیمانده را نیز بیمه کند.

رستمی با اشاره به خدمات صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر بیان کرد: صندوق بیمه اجتماعی به افراد زیرپوشش خود مستمری پیری، ازکارافتادگی و فوت پرداخت می کند و سقف پرداخت برای هر نفر ماهانه چهار میلیون ریال است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه کرد: حق بیمه ای که از هر نفر دریافت می شود سه میلیون و 600 هزار ریال در سال است که در قبال این مبلغ ناچیز ماهانه چهار میلیون ریال به افراد زیرپوشش پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر سه هزار و 500 شبکه کارگزاری در کشور وظیفه خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را بر عهده دارند.

رستمی گفت: حجم سرمایه های صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور 60 هزار میلیارد ریال است که در حوزه های فولاد، ساختمان و پتروشیمی سرمایه گذاری می شود.

رستمی افزود: دولت امسال سه هزارو 500 میلیارد ریال به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور کمک کرد این درحالی است که این رقم در سال گذشته سه هزار میلیارد ریال بوده است.

رستمی افزود: در استان بوشهر 85 هزار خانوار روستایی، عشایری و کشاورز وجود دارد که از این تعداد 11 هزار خانوارزیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که این رقم باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: برای افزایش تعداد خانوارهای روستایی و عشایری زیرپوشش بیمه اجتماعی روستایی، عشایری و کشاورزی به کمک استاندار و مدیران استانی نیازمند هستیم.

رستمی اظهارکرد: در کل کشور 30 هزارنفری مستمری بگیر بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان هستند که 30 نفر آن مربوط به استان بوشهر است.


ویدیو مرتبط :
استفساریه بیمه روستاییان و عشایر | 09-04-88