فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نقش آفرینان رضا خان و پسرش در برنامه خوشا شیراز


در این برنامه که جمعه هر هفته از ساعت 9 تا 1:30 صبح به تهیه کنندگی هادی قندی و کارگردانی محمدجواد پوست پرداز از شبکه استانی فارس و شبکه سراسری شما پخش می شود
جعفر دهقان در مورد سریال معمای شاه و نقش رضا شاه گفت:من قبلا هم در سریال سرزمین کهن نقش رضاشاه را بازی کرده بودم اما در آن سریال بسیار نقش کوتاهی بود.
او ادامه داد: اما اینکه در معمای شاه قرار شد که نقش طولانی رضاشاه را بازی کنم با توجه به اینکه من نقش های متفاوت تاریخی و جنگ و در ژانرهای مختلف را بازی کرده بودم بازی کردن نقش رضاشاه خیلی مشکل بود ،من در همان روز اول به آقای ورزی کارگردان معمای شاه گفتم که بازی کردن نقش رضاشاه بسیار کار سنگین و مشکلی هست.از این می ترسیدم که از پس نقش برنیایم .من شنیده بودم که رضاشاه پسرش محمدرضا را بسیار دوست داشت و هر کاری برای پسرش انجام می داد ، من و حسین نورعلی هم سعی کردیم که این رابطه پدر و پسر را در نقش هایمان به خوبی نشان دهیم اما کار بسیار مشکلی بود.
حسین نورعلی:مردم شیراز واقعا مهمان نواز هستند.من به ایرانی بودن خودم افتخار می کنم.
قبلا چندتا همکاری با آقای ورزی کارگردان سریال معمای شاه داشتم که یک سریالی را بازی کردم به نام عمارت فرنگی که زندگی دکتر فروغی و رضاشاه بود که من در آن سریال نقش جوانی های شاه را بازی می کردم که آقای ورزی گفت که به امید خدا بعدا یک سریالی کار خواهیم کرد که زندگی شاه باشد که بعد از چند سال آقای ورزی این نقش را در معمای شاه به من پیشنهاد کرد که واقعا برایم مثل یک دانشگاه بود.نقش بسیار سختی بود از ورودش از سوئیس به ایران و لحظه مرگش در قاهره ، نقشی بود که حساسیت های خاص خودش را داشت و اگر همکاری های دوستان و همکاران پشت صحنه و گریمور و همکاری آقای ورزی نبود این نقش به خوبی شکل نمی گرفت.
حسین نورعلی: من در نقش شاه صدای خودم بود و دوبلور نداشتم اما هنر دوبله برای اینکه بتوانم صدای شاه را خوب درآورم خیلی به من کمک کرد.
جعفر دهقان: تجربه همکاری با محمدرضا ورزی خیلی خوب بود ، آقای ورزی در کارشان خیلی سختگیر و خیلی هم با دقت و وسواس کار را دنبال می کردند ، معمای شاه کار بسیار مشکلی بود ، آقای ورزی بسیار انسان خوب و دوست داشتنی هستند و سخت گیریشان هم به خاطر بهتر شدن کارشان هست.
جعفر دهقان:اینکه چرا این سریال حالا ساخته شده برای این هست که جوان ترها با تاریخ کشور آشنا شوند و حتما احساس نیازی بوده که این سریال ساخته شده.این سریال در کنار واکنش های موافق با واکنش های مخالف و تندی هم مواجه شد مثلا خیلی از دوستان به من نقد می کردند که صحنه ای که در دست رضاشاه یک بافوری داده بودند می گفتند اگر این صحنه نبود بهتر و قابل باورتر بود خیلی چیزها را مردم می دانند و نیاز به گفتن ان نیست من همان موقع به آقای ورزی هم گفتم که اگر می شود این صحنه را نگیریم اما آقای ورزی تشخیص دادند و گفتند که من می خواهم این کار را انجام دهم.
حسین نورعلی در مورد انتقادهایی که از این سریال شده گفت: هر کاری موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد ما هر کاری را که شروع می کنیم و تاریخی و معاصر هست به هر حال حرف و حدیث هایی هم در این کار هست ولی وقتی شما به کاری که می کنید اعتقاد داری به اعتقادت می بالی.
حسین نورعلی:یک سری اسنادی وجود دارد ، یک سری از افراد و محققین ما هستند که دکترای این کار را دارند و در این زمینه تجربه دارند برای همین این اسناد را جمع آوری کردند و بر اساس همین اسناد این فیلمنامه نوشته شد ، لحظه به لحظه نگارش شد و چندین بار فیلمنامه سریال معمای شاه بازنویسی شد آقای ورزی تمام دیالوگ ها را چک می کرد که اگر ما این دیالوگ را می گوییم این موضوع سندیت دارد ، حتی در لباس و گریم و بیان شخصیت ها آقای ورزی بسیار دقت و وسواس داشتند و محققین هم تحقیق کردند و فیلمنانه را نوشتند و من هم به عنوان بازیگر طبق فیلمنامه جلوی دوربین رفتم و نقش را بازی کردم.
حسین نورعلی : نقش شاه ،نقشی بود که خیلی چالش داشت در سن های مختلف بود هر لحظه یک اتفاقی برایش می افتاد ، خانواده چه تاثیری رویش می گذاشتند ، سَران چه تاثیری روی او می گذاشتند.
جعفر دهقان: حسین نورعلی برای نقش شاه گاهی شش ساعت زیر گریم می نشست تصورش هم خیلی مشکل هست .
حسین نور علی : من عاشق بازی کردن در نقش های مختلف هستم عاشق تجربه کردن هستم و سختی این کار فقط با عشقی که به کارم دارم برایم قابل درک بود ، هم هنر دوبله و هم بازیگری هر دو برایم مقدس و دوست داشتنی هستند.
حسین نورعلی : من متولد سال 53 هستم در تهران به دنیا آمدم ، مادرم اهل شمال و پدرم کُرد هست.
جعفر دهقان : من متولد سال 39 هستم.
جعفر دهقان : من در جشنواره امسال یک کاری دارم به نام یتیم خانه فیلمی از آقای طالبی که خارج از بخش مسابقه هست.
حسین نور علی: من هنوز درگیر سریال معمای شاه هستم ، سکانس هایی هست که باید انها را بازی کنم فکر می کنم تا تابستان سال آینده طول بکشد ، دوبله کار هم با خودم هست.با بازی در معمای شاه در کارهایم وسواس و حساسیت بیشتری دارم اینکه کارهای آدم ها چقدر می تواند در زندگیشان تاثیر بگذارد.
جعفر دهقان:با توجه به اینکه اخیرا نقش های تاریخی من زیاد دیده می شود مثل سریال مختارنامه و معمای شاه، مردان آنجلس ، حضرت یوسف از بازی کردن در نقش های تاریخی هیچ هراسی ندارم و هیچ وقت در یک قالب نقش هایم را بازی نمی کنم و هر کدام از نقش ها شخصیت ها و ویژگی های خاص و متفاوت خودشان را دارند .من مثل بعضی از دوستان که با رابطه به سینما و تلویزیون می آیند به دنیای بازیگری نیامدم من از ده سالگی و زیر نظر بهترین اساتید بازیگری ایران از قبل از انقلاب کارم را در تهران با تئاتر شروع کردم.من از بچگی عشقی نسبت به بازیگری داشتم که آن را دنبال کردم و تا به حال هم شخصیت ها و کاراکترهای مختلف و متفاوتی را بازی کردم من حدود چهارتا کار تاریخی داشتم که هر چهارتا کار هم به چشم آمد و به خاطر این بود که همه ی این سریال ها گروه خوبی داشت و همه در این سریال ها به خوبی بازی کردند نه فقط من ، من همیشه می گویم خوش به حال بازیگری که کارگردانی دارد که بازیگرشان را دوست دارند و به او اعتماد می کنند همین دوست داشتن و اعتماد، انرژی و نیرویی به بازیگر می دهد که باعث می شود بازیگر هر چه توانایی دارد را ارئه دهد.
جعفر دهقان:دهه ی فجر را به همه تبریک می گویم ، در سال 57 شور و نشاطی که برای ورود امام به کشور در این ده روز وجود داشت فوق العاده بود.من تقریبا 21 سالم بود که انقلاب شد.
جعفر دهقان:تمام سکانس های سریال معمای شاه را دوست دارم و من برایش زحمت کشیدم من سکانس خداحافظی رضا شاه را که از کشور می رفت و به پسرش می گفت حواست به اطرافت باشد و نذار سران ارتش با هم متحد شوند من آن سکانس را خیلی دوست داشتم که در کاخ سعد آباد تصویربرداری شد.
حسین نورعلی:سکانسی که من خیلی از آن خاطره دارم مرگ شاه در قاهره بود وقتی این سکانس تمام شد یک کودکی عجیبی در من به وجود آمد که بعد از سکانس بلند شدم و گریه می کردم و تمام بدنم یخ کرده بود ، رفتم اقای ورزی را بغل کردم مثل کودک چهار ، پنج ساله ای که پدرش را بغل می کند ، و تمام بچه های پشت صحنه با من همزاد پنداری می کردند ، این سکانس ، سکانس خیلی عجیبی بود.
1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رضا نیکفرجام مهمان برنامه خوشا شیراز (2)