سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



كلاهبرداري از زنان مسن با كيسه سوراخ


در حالي كه با ثبت شكايت مالباخته شناسايي متهم در دستور كار قرار گرفته بود مالباخته‌هاي ديگري نيز به پليس مراجعه و از كلاهبرداري مشابه خبر دادند.

شهرخبر: مردي كه با استفاده از يك كيسه سوراخ موفق به سرقت طلا و جواهرات از زنان مسن شده بود از سوي پليس پايتخت شناسايي و دستگير شد.

چهاردهم خرداد امسال زني به كلانتري ١٠٨ نواب مراجعه و از سرقت طلا و جواهراتش از سوي راننده يك پرايد سفيد رنگ شكايت كرد.

كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ كه براي رسيدگي به اين شكايت پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل داده بودند در نخستين گام به بررسي حرف‌هاي مالباخته پرداختند.

زن مسن به آنها گفت: «روز سرقت در خيابان امامزاده معصوم(س) تهران پياده‌روي مي‌كردم كه يك دستگاه خودروي پرايد سفيدرنگ به من نزديك شد و راننده‌اش خود را مردي خير معرفي كرد كه براي يكي از بستگانش مقداري سوغاتي از مشهد آورده اما چون نتوانسته او را پيدا كند تصميم گرفته سوغاتي‌ها را به عنوان تبرك به يكي از نيازمندان محل بدهد.

او كيسه‌اي پلاستيكي حاوي سوغاتي‌ها را به من داد و خواست تا من آن را به دست هر نيازمندي كه مي‌شناسم برسانم. من هم قبول كردم اما وقتي داشتم كيسه را مي‌گرفتم، او متوجه انگشتر طلايم شد و ادعا كرد كه مدت‌هاست دنبال خريد انگشتري دقيقا شبيه انگشتر من است تا به همسرش كادو بدهد.

او به اين بهانه انگشترم را گرفت و پس از چند ثانيه آن را در كيسه انداخت، تحويلم داد و از محل دور شد. وقتي به خانه برگشتم مي‌خواستم كيسه را به يكي از نيازمندان محل بدهم اما هرچقدر آن را وارسي كردم نتوانستم انگشترم را پيدا كنم و فقط يك سوراخ كوچك ته آن ديدم.»

در حالي كه با ثبت شكايت مالباخته شناسايي متهم در دستور كار قرار گرفته بود مالباخته‌هاي ديگري نيز به پليس مراجعه و از كلاهبرداري مشابه خبر دادند. به اين ترتيب دايره تحقيقات پليس گسترده‌تر شد تا سرانجام 22 شهريور تيمي از ماموران كلانتري ١٣٢ نبرد هنگام گشت‌زني به سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد سفيدرنگ مشكوك شده و در حالي كه راننده آن در حال حرف زدن با زني مسن بود، او را به عنوان سارق پرونده شناسايي و دستگير كردند.

متهم كه به مقر انتظامي منتقل شده بود نيز در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به ده‌ها فقره كلاهبرداري و سرقت طلا از زنان مسن اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «براي عملي كردن نقشه سرقت‌هايم در خيابان‌ها پرسه مي‌زدم و پس از شناسايي زنان مسن به سراغ‌شان مي‌رفتم و خودم را خير معرفي مي‌كردم.

ابتدا به بهانه رساندن سوغات شهرهاي زيارتي به خانواده‌هاي نيازمند اطمينان آنها را جلب مي‌كردم و در ادامه با پيش كشيدن بحث خريدن طلا براي همسرم، طلاهاي‌شان را مي‌گرفتم و در كيسه سوغاتي‌ها مي‌انداختم. من از قبل ته آن كيسه را سوراخ كرده بودم تا وقتي طلاهاي مالباخته‌ها را درون آن مي‌اندازم، پايين بيفتند و بتوانم سرقت‌شان كنم.

پس از عملي كردن نقشه‌ام هم به سرعت از محل دور مي‌شدم.»سرهنگ كارآگاه حمدالله عليزاده، رييس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف صريح متهم ٣٤ ساله به ده‌ها فقره كلاهبرداري و سرقت طلا از زنان مسن، از انتشار تصوير بدون پوشش متهم در رسانه‌ها خبر داد و از همه مالباختگاني كه قادر به شناسايي او مي‌شوند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان حر، انتهاي خيابان ١٢ فروردين مراجعه كنند.222


ویدیو مرتبط :
کلیپ جالب!عاقبت زورگویی!گاوهاپلنگ رو سوراخ سوراخ میکنن