فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اشک‌های بازیگر سینما برای «دختر شینا»/ با قدم‌خیر گریه کردم


الیکا عبدالرزاقی که در تیزر سینمایی کتاب «دختر شینا» ایفای نقش کرده در گفت‌وگو با خبرنگار کتبا و ادبیات خبرگزاری فارس، به این کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب «دختر شینا» کتاب بسیار ساده‌‌ای است و در ابتدای مواجه شدن با کتاب، با توجه به اینکه کتاب بسیار می‌خوانم با ادبیاتی که این کتاب نوشته شده به نظرم رسید از یک فرد 10 ساله تا یک بزرگسال با آن می‌تواند ارتباط برقرار کند.

*کتاب را دوباره خواندم

وی افزود: در ابتدای مطالعه این کتاب، شیوه نوشتار آن را به عنوان نقطه ضعف آن پنداشتم اما در ادامه متوجه شدم که این کتاب روایت خاطرات است و قرار نیست درگیر سبک نوشتار و تکنیک‌ شویم و از اینجا بود که به عقب بازگشتم و گارد خود را باز کردم و دوباره شروع به خواندن کتاب کردم.

این بازیگر سینما و تلویزیون در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی قسمت‌های «دختر شینا» را بلند می‌خواندم و با کتاب ارتباط برقرار کردم. به اواخر کتاب که رسیدم چون منتظر شهادت حاج ستار بودم با کاراکتر «قدم خیر» کاملا احساس نزدیکی می‌کردم و مانند او دیالوگ‌ها را بلند بلند می‌گفتم و گریه می‌کردم.

*«دختر شینا» را دوست داشتم

او اضافه کرد: خیلی کتاب را دوست داشتم و دلم می‌خواهد کاری بکنم که بقیه افراد هم آن را بخوانند.

عبدالرزاقی به ارتباطی که با «دختر شینا» برقرار کرده بود اشاره کرد و گفت: به این شکل کتابی نخوانده بودم، البته کتاب تاریخ شفاهی خوانده بودم ولی کتابی که مربوط به خانواده شهدا و جنگ باشد مطالعه نکرده بودم و این کتاب اولین کتابی بود که در این سبک و شکل اولین کتابی بود که مطالعه می‌کردم. البته من کارهای خوب زیاد خواندم ولی تا این حد که با آن ارتباط برقرار کردم پیش نیامده بود.

وی افزود: «دختر شینا» کاملا خواننده را در لحظات قرار می‌دهد و فضا را تصور می‌کند، این کتاب برای من شعاری نبود و هیچ حس غیر واقعی نسبت به کتاب نداشتم و این طور نبود که نتوانم با شخصیت کتاب ارتباط برقرار نکنم.

*بیان سختی‌های «قدم خیر» می‌توانست خواننده را بیشتر درگیر کند

این هنرپیشه در  ارتباط با روایت زنانه کتاب نیز گفت: روایت زنانه این کتاب در ارتباط گیری با کتاب تاثیر زیادی داشت. حتی دوست داشتم که بخش‌هایی از کتاب بیشتر بسط داده شود. قسمت‌های تنهایی «قدم خیر» که در نبود همسرش می‌گذرد و خواننده با آن در ارتباط است، به نظرم می‌رسد که بیشتر قابلیت گسترش داشت. طول و تفصیل این بخش‌ها برای خواننده می‌توانست بهتر او را با سختی‌های زندگی شخصیت اصلی کتاب آشنا کند.

او اضافه کرد: تنهایی، نگرانی‌ها، دغدغه از دست دادن همسر برای دختری که همیشه پدرش او را حمایت کرده، مسائلی است که کمتر نشان داده شده و بیشتر غُر‌های زنانه را نشان داده است که به نظرم کتاب تنها بخشی از سختی‌های این خانم را نشان داده، که اگر گسترش بیشتری می‌داد می‌توانست بهتر این تصاویر را به خواننده نشان دهد. به نظرم این کتاب کمی شهری نوشته شده است.

بر اساس این گزارش چندی پیش خبر تولید تیزر سینمایی کتاب «دختر شینا» با هنرنمایی امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی منتشر شد. این تیرز که اولین تیزر سینمایی برای معرفی یک کتاب است آماده پخش شده است.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
اشک و بغض ده ها بازیگر سینما به روایت هفت