سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرمانده سابق ارتش آمریکا: تبلیغ نفرت علیه مسلمانان، بازی در زمین داعش و القاعده است


فرمانده سابق ارتش آمریکا: تبلیغ نفرت علیه مسلمانان، بازی در زمین داعش و القاعده استخبرآنلاین/ 'دیوید پترائوس' ژنرال بازنشسته آمریکایی در روزنامه واشنگتن پست مقاله ای خواندنی نوشته است که از نظر می گذرانید: 'دیوید پترائوس' ژنرال بازنشسته آمریکایی و مقام پیشین سیا در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست نوشت: هر شخص و سیاستمداری که نفرت علیه مسلمانان را تبلیغ و ترویج می کند، بداند که در حقیقت دارد مستقیما در زمین القاعده و داعش بازی می کند.

پترائوس فرمانده سابق نیروهای ائتلاف در عراق بین سال های 2007 و 2008 و در سال های 2010 و 2011 در افغانستان و مدیرکل سازمان 'سیا' در سالهای 2011 و 2012 در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست افزود: تقریبا 15 سال از واقعه حملات یازده سپتامبر 2001 و پنج سال هم از کشته شدن معمار اصلی این حملات 'اسامه بن لادن' می گذرد. در تمام این مدت هم آمریکا و هم سراسر جهان با تهدید شورشی گری تروریسم مواجه بوده و امروز هم هست.
ژنرال بازنشسته آمریکایی تصریح کرد: سزاوار است این واقعیت زشت، سرلوحه تمام مباحث ملی که بر سر انتخاب فرمانده جدید کل قوای آمریکا مطرح است جای گیرد. سراسر خاورمیانه آکنده از کشورهایی است که از هم فرو پاشیده و به ورطه جنگ های داخلی سقوط کرده اند .

این فضای پرآشوب و مرگبار، بستری مناسب برای خیزش و رشد و پرورش گروه های افراط گرا از قبیل 'داعش ' شده است تا ابراز وجود و بخش های وسیعی از خاک این کشورها را تصرف کند و از این مبداء اقدام به جذب نیرو، اعمال حاکمیت مستبد و بیرحم و خودکامه بر مردمی کند که در دام سلطه آنها گرفتار مانده اند. این گروهها از همین مبادی تمام جهان را تهدید می کنند.

پترائوس گفت: اما این وضعیت دشوار و نگران کننده، میراث های خطرناکی برای رئیس جمهوری آینده آمریکا باقی خواهد گذارد. یکی از معدود مسئولیت هایی که برای این مقام به میراث گذارده خواهد شد؛ به اشتباه نیفتیم فقط این نیست که این نقشه های تروریستی خنثی شود.
وظیفه فوق العاده خطیرتر، فوری تر و پیچیده تر این است فضایی که زمینه ساز ظهور و خیزش این قبیل گروهها شده است، از بین برده شود و در کل با ایدئولوژی افراط گرایی که الهام بخش این نیروهای جهادی بوده است، مقابله شود .
ژنرال بازنشسته آمریکایی اظهار داشت: از سویی نیز خطایی جبران ناپذیر خواهد بود اگر خطر مداومی که این گروهها بر جامعه بشری دارند، کم اهمیت تلقی شود .

وی تصریح کرد: در خصوص مبارزه با گروهی همچون 'القاعده' باید اذعان کرد که با از بین رفتن رهبر این گروه؛ شاکله رهبری آن دیگر قوت سابق خود را از دست داده است و در مورد مبارزه با ' داعش' در عراق پیشرفت امیدوار کننده ای علیه آن اتفاق افتاده است و همین پیشرفت البته در ابعادی کمتر در سوریه هم تحقق پذیرفته است. با این وجود، هنوز هم این دو سازمان همچنان سازمان هایی انعطاف پذیرند و قابلیت سازگار ساختن خود را با محیط و شرایط دارند.

پترائوس اظهار داشت: البته خطر تهدید شبکه های افراط گرا برای آمریکا، آنطور که روزگاری تسلیحات هسته ای شوروی یک تهدید حیاتی بشمار می رفت، تهدید قوی به حساب نمی آید؛ اما به هر تقدیر، اشتهای زائد الوصف خون طلبی و امیال بلندپروازانه این گروههای افراطی برای نسل کشی، از این گروهها بازیگرانی شرور در عرصه جهانی ساخته است. اینها مهار نشدنی اند.
مقام پیشین سیا گفت: از افغانستان قبل از 11 سپتامبر گرفته تا سوریه و امروز هم لیبی ، تاریخ نشان داده است که هرگاه این گروهها امکان تاسیس یک پناهگاه و مأمن برای خود یافته اند، بی برو برگرد از این مأمن برای طرح ریزی بی ثباتی و خشونت استفاده کرده اند.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی تصریح کرد: حقیقت این است که جوامع آزاد و بازی همچون آمریکا برای آنکه همچنان فعال و سرپا بماند، نیاز مبرم به امنیت دارد. اگر تروریسم موفق شود چرخ این امنیت را پنچر کند، می تواند اساس و بنیان دمکراسی آمریکا را تهدید کند و اساسا عنصر محوری استراتژی تروریسم نیز همین است .
پترائوس افزود: به همین دلیل من واقعا از این گفتمان سیاسی آتش افروز که امروزه در داخل و در خارج از مرزهای آمریکا علیه اسلام و مسلمانان مطرح شده است و برخی نظریه تبعیض نژادی سراسری علیه مردم بر حسب دین این مردم را سر می دهند، بشدت ناراحتم.

وی اضافه کرد: مبلغان این احساسات، توجیهشان این است که تبعیض نژادی بر حسب دین مردم برای ایمن نگاه داشتن ما امری لازم است . این افراد هیچ انتقادی را بر نمی تابند و تفکرات خود را ' اصلاح گری سیاسی' می نامند.
وی تصریح کرد: در مقابل، عده ای دیگر هم هستند که این تفکرات تفرقه افکنانه را کم اهمیت جلوه می دهند و آن را شگردهای یک مبارزه سیاسی در کوران انتخابات در آمریکا و اروپا بر می شمرند و معتقدند که تمام این ایده ها و نظریه ها در پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همه از بین خواهد رفت. اما واقع امر این است که هیچیک از این دو فرضیه صحت ندارد. هیچ بعید نیست که عواقب چنین لفاظی هایی بسیار مضر و پایدار باشد.

پترائوس گفت: این تفکرات نه تنها به نتیجه دلخواه منتج نخواهد شد که برعکس، نتایجی کاملا معکوس برجای خواهد گذارد و باعث خواهد شد در عوض آنکه کشور ما ایمن تر شود، تبدیل به یک بمب ساعتی تروریستی علیه شهروندان ما شود. این تفکرات هم مسموم است و هم غیر قابل تجزیه . این نظریات ، سمی است که وارد بدنه سیاسی ما می شود و به راحتی این بدن را ترک نخواهد کرد.
مقام پیشین آمریکا تاکید کرد: فارغ از الزامات اخلاقی، هر شخصی که نفرت علیه مسلمانان را تبلیغ و ترویج می کند، بداند که در واقع بطور مستقیم در زمین 'القاعده' و 'داعش ' بازی می کند. همه امید بدیهی تروریست ها این است که به نوعی تقابل میان تمدن ها را تحریک و به مسلمانان القا کنند که آمریکا در جنگ با آنها و دین آنهاست.

پترائوس اظهار داشت: در اینجاست که سیاستمدارانی در غرب پیدا می شوند و موضوع تبعیض نژادی سراسری علیه اسلام را مطرح می کنند. اما اینها در واقع مایه قوت تبلیغات تروریست ها می شوند. مسلمانان آمریکا حقیقتا نگران بازخوردهای این اسلام ستیزی هستند. اینگونه لفاظی ها، تمام قوت و نیروی ما را برای شکست دادن 'داعش ' از بین می برد چون به سهم خود موجب می شود متحدان ما را ترک کنند و دوستی شان با ما سست شود؛ در حالی که ما برای پیروز شدن در این مبارزه نیازمند کمک آنها هستیم و از قضای روزگار، این متحدان کسانی نیستند جز خود مسلمانان.
ژنرال بازنشسته آمریکایی تصریح کرد: همکاری با مسلمانان فوائد گرانبهایی برای ما در راه مبارزه با این گروههای تروریستی داشته است.

در کشور عراق، ما در لوای طرح افزایش نیرو موفق شدیم جریان ' القاعده' و شورشیان وابسته به آن را به عقب برانیم. تنها رمز موفقیت ما در این کار این بود که آمدیم و عراقی ها را در مبارزه با شبکه های افراط گرایی که در بین خودشان زندگی می کردند، بسیج کردیم .

مقام پیشین سیا تصریح کرد: در افغانستان هم در راه سرنگونی سریع رژیم 'طالبان' که بعد از واقعه 11 سپتامبر اتفاق افتاد؛ ما تنها زمانی موفق به این کار شدیم که آمدیم و با مبارزان مسلمان ائتلاف شمال افغانستان مشارکت کردیم. در جنوب شرقی آسیا هم اتفاق مشابهی رخ داد. ما در این ناحیه تنها در زمانی موفق به شکست دادن القاعده شدیم که با دولت اندونزی، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان برای شکست دادن گروه 'جماعت اسلامی' که یکی از توانمندترین زیر شاخه های القاعده بود، کار کردیم.
پترائوس گفت: امروز هم این واقعه خوب اتفاق افتاده است و صدها هزار مسلمان در حال جنگیدن با تروریست هایی هستند که آرزویشان از بین بردن همه ماست. در این مبارزه، نیروهای فراوانی مشارکت دارند از سربازان افغان گرفته که با 'داعش ' و 'طالبان' می جنگند تا نیروهایی در خلیج فارس که با 'القاعده شاخه شبه جزیره عربی' در این کشور می جنگند و نیروهایی در عراق و سوریه هم مشغول جنگیدن با داعش هستند.

وی اظهار داشت: واجب است ما در این مبارزه از این شرکایمان حمایت قویتری داشته باشیم. از این واقعیت نمی توان فرار کرد که پاکسازی کره زمین از شبکه های محکم و غیر قابل تغییر تروریستی و به دنبال آن حفظ و حراست از این زمین، نیازمند وجود چکمه پوشانی در جبهه میدانی مبارزه است.

مقام پیشین نظامی آمریکا تصریح کرد: در اینجا این سئوال قابل طرح است که آیا در میادین رزمی همچون لیبی، سومالی، افغانستان، عراق، سوریه، نیجریه و مالی لازم است این چکمه پوشان آمریکایی باشند یا شرکای بومی محلی؟ وحشت من از این بابت است کسانی که اسلام را دینی اهریمنی جلوه می دهند و آن را بدنام می کنند، بذر این خطر را می افشانند که سرانجام، این مردان و زنان آمریکایی هستند که ناگزیر خواهند بود تمام بار این مبارزه را به تنهایی بر دوش بکشند و مجبور شوند در این مبارزه هم جان بدهند و هم مال.

پترائوس گفت: ما باید اعلام کنیم که آ


ویدیو مرتبط :
یورش ارتش عراق بر القاعده از هوا و زمین