سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ آژیر خطر تندروها برای اصولگرایان


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ آژیر خطر تندروها برای اصولگرایان

آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز یکشنبه به شرح زیر می باشد:

آرمان –این روزنامه در مطلبی با عنوان« آژیر خطر تندروها برای اصولگرایان» نوشت:اصولگرایان هم به این نتیجه رسیده اند که از گزند و هجمه تندروها در امان نخواهند ماند بنابراین به دنبال راهکار دفع تندروها هستند و برایشان تفاوت نمی کند که کدام جریان مورد تعرض آنها قرار دارد.

جهان صنعت- این روزنامه با رویکرد انتقادی درباره تسهیلات 25 میلیون تومانی نوشت:تبعیض در حمایت دولت از صنایع مختلف نگاه غیریکسان دولت به صنایع کشور را نشان می دهد؛ نگاهی که در برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به وضوح دیده می شود. در این برنامه صنایعی مانند خودروسازی، فولاد، نساجی و پوشاک، سیمان، سرامیک و کاشی، تایر و تیوب و لوازم خانگی به عنوان صنایع منتخب در اولویت حمایت های وزارت صنعت اعلام شدند و مشخص شد که دولت به این صنایع نگاه ویژه ای دارد. در عین حال از میان همین هفت صنعت نیز سهم خودروسازان به مراتب بالاتر از سایر صنایع است.

آرمان- این روزنامه در گزارشی با عنوان « تحقق وعده اردیبهشتی رئیس‌جمهور؟» به پاسخ به این پرسش پرداخت که آیا نعمت زاده وزیر صنعت ومعدن کنار خواهد رفت؟ نوشت: روز گذشته برخی سایت‌ها از خداحافظی محمدرضا نعمت‌زاده با دولت خبر داده‌اند. وزیری که دارای تجارب زیادی است و البته مخالفان زیادی هم داردیک منبع نزدیک به دولت گفته که دکتر روحانی متقاعد شده ادامه کار آقای محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به نفع دولت نبوده و او به‌زودی از کابینه کنار خواهد رفت. پیش از این دکتر فرجی‌دانا وزیر سابق علوم با رأی عدم‌اعتماد نمایندگان مجلس از کابینه کنار رفته بود. این منبع مطلع که نخواست نامش ذکر شود گفت تغییر وزیر صنعت برای بهار سال آینده برنامه‌ریزی‌ شده، هرچند هنوز گزینه جدید برای جانشینی آقای نعمت‌زاده مشخص نشده است.

جوان- این روزنامه در گزارشی با عنوان «جلو زدن از رقیب با کارت تبلیغاتی «تندرو»!» به موضوع استراتژی جدید اصلاح طلبان در مواجه با اصولگرایان پرداخت و با طرح این سوال که چرا روزنامه‌های زنجیره‌ای اصرار دارند از کلیدواژه تندرو علیه نیروهای انقلاب استفاده کنند نوشت :شروع برچسب‌زنی به جناح مؤمن و انقلابی به نام «تندرو» را باید از جلسه رأی اعتماد مجلس به وزرای کابینه دولت یازدهم عنوان کرد. این جریان رسانه‌ای که از یک اتاق فکر واحد سود می‌برد، در تلاش است تا مخالفت‌ها و انتقادات سازنده‌ دلسوزان و منتقدان دولت را بزرگنمایی نماید و آن را مساوی با غرض‌ورزی و دشمنی با دولت به افکار عمومی القا کند.»

ابتکار- مدت هاست که از بریز و بپاش های بی حساب و کتاب و گاه میلیاردی کاندیداها برای ورود به مجلس سخن گفته می شود. این موضوع در ماه های اخیر به ویژه پس از اعلام پرداخت پول از سوی محمدرضا رحیمی که برای توضیح در مورد آن به صحن مجلس نیز احضار شد – ماجرا بعد جدیدی یافت. اینجا بود که امکان خرید رای و ورود پول های شبهه دار به عنوان مولفه های تاثیرگذار بازتاب وسیعی در رسانه ها و پیرو آن در جامعه داشت و این اخبار که از زبان چهره های دارای سمت رسمی شنیده شد، رقابت عادلانه بین کاندیداها در فضایی سالم را تحت الشعاع قرار داد. در نهایت بعد از مدتی فراز و نشیب، لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه های انتخابات از سوی وزارت کشور آماده شد و در هیئت دولت به تصویب رسید و این هفته در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام وصول می شود. باید دید نگاه نمایندگان خانه ملت به این لایحه چگونه خواهد بود و آیا با تصویب آن، امکان اجرایی شدنش را در انتخابات اسفندماه سال جاری ممکن می سازند یا خیر.

جوان- این روزنامه با اشاره به عنوان تولد دوباره وزارت بازرگانی در مجلس کلید خورد، آورد: جدایی وزارت بازرگانی از صنعت و معدن ! کلید این کار در مجلس خورده است .به نوشته این روزنامه این جدا سازی از این رو اتفاق افتاده است که از یک سو با برداشته شدن تحریم ها طی دو ماه آینده نیاز به برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تری است زیرا برای جلوگیری از واردات بی رویه کالاها اراده جدی تری نیازمند است در حالی که اکنون قالب وزارتخانه به بخش تولید پتروشیمی متمرکز است و از سوی دیگر بعد از گذشت چند سال از ادغام، دستاورد قابل ذکری در حوزه توسعه صادرات و هدفمند کردن واردات نداشته ایم.

جمهوری اسلامی –این روزنامه دریادداشت خود با عنوان«بسیج مراقب شست‌وشوی مغزی باشد » بابیان اینکه کارایی بسیج تا وقتی است که در برابر ترفندهای جناح‌های سیاسی هوشیاری نشان دهد نوشت: در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، این هوشیاری در بدنه بسیج کاملا مشهود بود و هم‌اکنون نیز کاملا ملموس است. عده‌ای با هدف ناکام نمودن دولت در ماجرای هسته‌ای تلاش زیادی کردند «برجام» را یک سند اسارت معرفی کنند و حتی تعبیراتی همانند «قرارداد ترکمانچای» درباره آن به کار بردند. خوشبختانه این تلاش‌ها به جایی نرسید و نیروهای بسیجی در تمام صفوف و طبقات با حفظ هوشیاری و کسب آگاهی‌های لازم، در برابر این توطئه مقاومت کردند. نمونه دیگری که می‌تواند برای جناح‌های سیاسی طعمه لذیذی باشد ولی بسیج باید با هوشیاری اجازه ندهد جناح‌های سیاسی این نهاد مقدس را ابزار رسیدن به مطامع خود قرار دهند، انتخابات اسفندماه مجلس است.نهاد بسیج اگر با همین پاکی و صداقت به راه خود ادامه دهد، به الگویی برای تمام نیروهای مردمی جهان تبدیل خواهد شد

وطن امروز- این روزنامه درمطلبی با عنوان « یورو پن» از به انتشار اسناد انتقال پول از انگلیس به حساب برخی فعالان رسانه‌ای شبکه نفوذ در ایران پرداخت ونوشت: اطلاعات تازه دریافت شده نشان می‌دهد این شبکه اگرچه ظاهرا مشغول کار رسانه‌ای بوده و در فضای رسانه‌ای کشور حضور داشته اما در واقع به طور کامل اصول پنهانکاری از جمله ایجاد پوشش، ملاحظات حفاظتی و استفاده از نام مستعار در تولیداتش را رعایت می‌کرده و در زمانی طولانی به این شکل با بیرون از ایران مرتبط بوده است. اعضای این شبکه ماموریت تولید گزارش و تحلیل و ارسال به خارج از ایران جهت انتشار در وب‌سایت‌های مرتبط با اپوزیسیون با هدف سیاهنمایی، پرونده‌سازی حقوق بشری، ایجاد اختلاف در داخل ایران و پیشبرد اهداف غرب برای کنترل افکار عمومی در ایران را برعهده داشته‌اند. به هر حال این امیدواری وجود دارد که به مرور ابعاد جدیدتری از پروژه مزدور کردن روزنامه نگاران و اهالی رسانه در ایران توسط حلقه لندن روشن شود و صدالبته این اطلاعات می‌تواند دامنه شبکه نفوذ در حوزه رسانه را نیز آشکار کند؛ شبکه نفوذی که این روزها تحت حمایت داخلی است.

وطن امروز-این روزنامه در مطلبی با اشاره به تسهیلات که به صنایع خودرو پرداخت شده نوشت: غلامحسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به رکود در بازار خودرو گفت: اعطای وام ۲۵ میلیونی هم نتوانست بازار را تکان دهد و پرداخت این وام تأثیری بر بازار خودرو نداشت

کیهان - رجبی دوانی پژوهشگر درگفت و گو بااین روزنامه تاکید دارد: این جریانی که فتنه را پدید آورد و اصلاح‌طلبانی که از عملکردهای ضد دینی مفسدان حاضر در جمع خود ابراز برائت نکردند، اینها به مراتب منحرف‌تر از آن جریانی هستند که ما در دولت قبل به عنوان جریان انحرافی می‌شناختیم. آنها با یک برداشت نابجا از مسئله مهدویت، فقط در آن مقطع و آن موضوع مشکلی ایجاد کرده بودند. اما این جریان به نظرم به مراتب منحرف‌تر است. چرا؟ چون نشان داده است که یک جریان سیاسی با یک سلیقه متفاوت برای اداره کشور نیست بلکه یک جریان منحرف فکری است. وظیفه مشخص است. ملاک برای ما رهبری معظم و مراجع عظام تقلید هستند و داشتن بصیرتی که خطرات و تهدیدات منحرفان را دریابیم. مثلا اخطارهایی که رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام(ره) در حرم مطهر امام(ره) مطرح می‌کند، ضمیر این صحبت‌ها به کجا بر می‌گردد؟ اگر ایشان احساس خطر در ارتباط با این انحراف نکرده باشد، در آن روز مهم یک چنین سخنی را بیان نمی‌کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آژیر خطر