ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بررسی حکم سنگین فیفا علیه رئال مادرید و اتلتیکو


به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته اخلاق فیفا طی احکام جداگانه دو باشگاه رئال مادرید و اتلتیکومادرید را از خرید و فروش بازیکن در تمامی مقاطع سنی و حتی در سطح آکادمی فوتبال از خرید و فروش بازیکن در تابستان 2016 و زمستان 2017 محروم و منع کرد.

اما بر اساس این حکم چه اتفاقات پیش بینی نشده‌ای برای دو باشگاه مذکور رخ خواهد داد؟

کمیته انضباطی و اخلاق فیفا باشگاه‌های رئال مادرید و اتلتیکومادرید را به دلیل اخلال در جذب بازیکن زیر 18 سال تا ابتدای فصل نقل و انتقالات در سال 2017 از جذب بازیکن محروم کرد. رئال مادرید محکوم به پرداخت 820 هزار یورو شده و اتلتیکو 330 هزار یورو جریمه پرداخت خواهد کرد. فیفا به هر دو باشگاه اخطار داد تا ظرف 90 روز اشکالات پرونده بازیکنان جوان جذب شده را برطرف و به صورت قانونی تنظیم کند. لازم به ذکر است باشگاه اتلتیکو بین سال های 2007 تا 2014 و رئال مادرید نیز بین سال های 2005 تا 2014 در جذب بازیکنان جوان مرتکب تخلف شده‌اند. این حکم پیش‌تر شامل باشگاه بارسا نیز شده بود.

اکنون دو باشگاه رئال مادرید و اتلتیکومادرید تنها چند روز باقیمانده از فصل نقل و انتقالات زمستانی جاری را فرصت دارند تا بازیکنان مد نظر خود را خریداری کرده و یا به فروش برسانند. در واقع این دو تیم تا ساعت 23:59 روز 31 ژانویه به وقت زوریخ فرصت دارند تا خرید رسمی خود را در بخش نقل و انتقالات یوفا ثبت کنند.

طبق قانون هر کدام از دو باشگاه رئال مادرید و اتلتیکو مادرید حق دارند بازیکنانی را که به صورت قرضی از تیمی دیگر تحویل گرفته‌اند در تاریخ مقرر به تیم اصلی آن بازیکن برگردانند اما حق ندارند پس از 31 ژانویه هیچ بازیکنی را خریداری کرده و یا او را قرض بگیرند. به طور کلی هیچ قراردادی بعد از تاریخ مذکور ارزش حقوقی نخواهد داشت.

هر دو باشگاه حتی پس از 31 ژانویه حق دارند قرارداد بازیکنان خود را بازبینی و تمدید کنند، این موضوع مشکلی در محرومیت آنها ایجاد نخواهد کرد.

در تیم فوتبال رئال مادرید دو بازیکن به صورت جدی مد نظر باشگاه رئال مادرید هستند، پوگبا و لواندفسکی، و رئال مادرید اگر می‌خواهد این دو بازیکن را در اختیار داشته باشد فرصت بسیار کمی برای خرید آنها دارد و مشخص است که دو باشگاه یوونتوس و بایرن مونیخ مبلغ این دو ستاره را با توجه به شرایط پیش آمده به چند برابر قیمت، افزایش خواهند داد.

فروش بازیکن البته شامل محکومیت دو باشگاه نمی‌شود و آنها می‌توانند از محل فروش بازیکنان خود، کسب درآمد داشته باشند.

در تیم فوتبال اتلتیکومادرید، موضوع مهم فرناندو تورس است، او از میلان به صورت قرضی آمده و اگر اتلتیکومادرید نمی‌خواهد او را از دست بدهد بهتر است هر چه سریعتر دست به کار شده و او را از میلان خریداری کند، در غیر این صورت، فرناندو تورس را در ماه ژوئن از دست خواهد داد.

طبق حکم فیفا، این محکومیت شامل حال تیم فوتبال زنان اتلتیکومادرید نخواهد شد و باشگاه مذکور حق دارد در این بخش به خرید و فروش بازیکن بپردازد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/J4KHAY


ویدیو مرتبط :
شکست سنگین و 4-0 رئال مادرید مقابل اتلتیکو