سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رهبری‌ ‌‌کشتی انقلاب را در ‌طوفان‌های سهمگین فتنه به خوبی هدایت کرده‌اند /‌ تسلیم ‌و ‌سازش در برابر ‌دشمنان معنی ندارد‌


به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت نهم دی ماه که در مصلای بیت‌المقدس شهر اراک برگزار شده بود اظهار داشت: رکن اصلی انقلاب اسلام است، امام (ره) اسلام ناب محمدی (ص) را در جهان عرضه کرد و امروز وظیفه علما و فقها پاسداری و نگهداری از دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه علما از نخستین روزهای حکومت اسلامی به پشتیبانی از اسلام پرداخته و سینه خود را در برابر دشمنان اسلام سپر کردند، گفت: حضرت محمد (ص) در نخستین روزهای حکومت اسلامی ابتدا مردم را با خود هماهنگ کرد، سپس این مردم بودند که در ادامه راه با پیامبر (ص) همراهی کرده و در تمام جنگ‌ها دوشادوش نبی مکرم اسلام(ص) حضور یافتند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی ایران نیز امام خمینی (ره) از سال 41 تا 57 مردم استبدادزده و استکبارزده را بیدار و برای انقلاب مهیا کرد، خاطرنشان ساخت: آنچه موجب شد ملت ایران در جریان انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس سینه را در برابر دشمنان سپر کرده و به دفاع از انقلاب و اسلام به پا خیزند، نور بصیرتی بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دل آنان روشن کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: دومین رکن انقلاب بعد از اسلام، مردم هستند، امام خمینی (ره) عنایت فراوانی به مردم داشت، همواره بر رفع مشکلات مردم و برخورد کریمانه و مهربانانه با آنان تاکید می‌کرد و امروز علما باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی مدیریت مردم را از وظایف مهم علما دانست و خاطرنشان کرد: علما در کنار تربیت شاگردان امام زمان (عج) وظیفه مهم دیگری دارند که آن مدیریت مردم با اخلاق خوب است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: نظام ایران، نظام مردم‌سالاری دینی است، صاحب اصلی این انقلاب مردم هستند و تا این مردم در صحنه حضور دارند، ایران هیچ نیازی به سلاح‌ هسته‌ای ندارد.

نوری‌همدانی ادامه داد: این مردم بودند که حماسه نهم دی ماه را خلق کردند و این علما هستند که باید به مشکلات آنان رسیدگی کرده و با اخلاق خوب بر آن مدیریت کنند.

وی همچنین بر لزوم باسواد بودن علما تاکید و تصریح کرد: خداوند در روز قیامت پاداش بیشتر را به علمایی اعطاء خواهد کرد که نسبت به دیگران با سوادتر باشند، اسلام پاسخگوی تمام مشکلات در همه زمان‌ها است، علما باید نسبت به تمام مشکلات دنیا علم و آگاهی داشته و بتوانند پاسخگوی مشکلات باشند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار کرد: قطعا هر اندازه سواد علما بیشتر باشد و بهتر بتوانند گره از مشکلات مردم باز کنند، به همان اندازه از اجر و پاداش بیشتری در نزد خداوند برخوردار خواهند شد.

نوری‌همدانی در ادامه ولایت فقیه را از دیگر ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: یکی از وظایف مهم علما در زمان غیبت امام زمان (عج) مبارزه با دشمن اسلام است، اسلام همیشه دشمنانی داشته است که نه می‌توان در برابر این دشمنان تسلیم شد و نه سازش کرد، چرا که حق و باطل سازش ندارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام روز به روز مجهزتر شده و برای ضربه زدن به اسلام متحدتر می‌شوند، تصریح کرد: امروز مثلث شوم کفر آمریکا، صهیونیست و نفاق با هم متحد شده و دشمنی خود را علیه اسلام ادامه می‌دهند و کسانی که تابع دنیای کفر هستند به جنگ اسلام به پا خاسته‌اند که نمونه آن را در کشورهای یمن، نیجریه، سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی به وضوح می‌بینیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع تاکید کرد: اسلام سرنوشت انسان‌ها را به دست ظالمین نمی‌سپارد، در زمان غیبت ولی عصر (عج) ولایت فقیه مسئول حفظ جان مسلمانان است.

نوری‌همدانی با بیان اینکه امروز هیچ نقطه از جهان، قدرت نظام اسلامی ایران را ندارد، بیان داشت: در حال حاضر ایران اسلامی از نظر فرهنگ جهاد و شهادت و هوشیاری و بیداری مردم در راس قدرت قرار دارد، رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی توانسته‌اند سکان کشتی انقلاب را در میان طوفان سهمگین به دست گرفته و هدایت کنند.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت ارتباط و محبتی که بین مردم و ولی فقیه در ایران اسلامی وجود دارد، و امنیتی که نشات گرفته از این ارتباط است در هیچ نقطه از جهان وجود ندارد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: علما نباید اجازه دهند استکبار بر این کشور حکومت کند، باید با اتحاد خویش جامعه اسلامی را در جهان گسترش داد.

نوری‌همدانی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در وحدت کلمه ملت ایران دانست و گفت: همه باید از اختلاف و تفرقه‌افکنی بپرهیزند، اختلاف همچون موریانه‌ای است که همه خوب و بد را با هم نابود می‌کند.

انتهای پیام/87002/ط40/

http://fna.ir/MOK0X6


ویدیو مرتبط :
کار کردن بر روی کشتی هنگام برخورد امواج سهمگین طوفان در اقیانوس