علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تمایل به گفتگو با ایران دارند


به گزارش خبرگزاری مهر، روز چهارشنبه هفته گذشته «محمد علی الهیل آل المحمود» از اساتید دانشگاه قطر به همراه تَنی چند از دیگر اساتید ایرانی و عرب در یک گردهمایی فرهنگی تحت عنوان «گفتگوی فرهنگی بین ایران و جهان عرب و اسلام» که به منظور بزرگداشت «محمد حسنین هیکل» روزنامه نگار فقید مصری در دانشگاه «علامه طباطبایی» تهران برگزار شد، حضور یافت.

بر اساس این گزارش، این استاد قطری در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص «حسنین هیکل» تصریح کرد: یکی از طرح هایی که هیکل ارائه کرد، دعوت به گفتگو با ایران در سطوح سیاسی و اجتماعی بود.

وی همچنین اظهار داشت: هیکل همچنین خواستار گفتگوی جامعه مدنی در فضایی به دور از سیاست شد، چراکه بر این باور بود که دیدار اندیشمندان دو طرف با یکدیگر موجب یک پیشرفت جدی برای همگان خواهد شد.

المحمود در ادامه با بیان اینکه سطح روابط ایران و کشورهای جهان عرب از سطح ژئوپلیتیک فراتر رفته است، اظهار داشت: روابطی آمیخته با همزیستی میان ملت های دو طرف در خلیج فارس وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد: ۶۰ درصد از ساکنان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از نژاد ایرانی هستند.

آل المحمود در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: همانگونه که وزیر خارجه سابق قطر هم گفته بود باید کانال هایی میان ایران و کشورهای جهان عرب گشوده شود.

این استاد دانشگاه قطر در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان واقعیت دعوت برای گفتگوهای مدنی، اظهار داشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور عام و جامعه قطر به طور خاص ـ حتی به تنهایی ـ حاضر به گفتگو با ایران است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: جامعه مدنی در قطر بیش از سیاستمداران این کشور نسبت به گفتگو با ایران تمایل دارند؛ ما دو راه بیشتر پیش رو نداریم یا گفتگو و یا نابودی.

آل المحمود با بیان اینکه مسئولیت جامعه مدنی آگاهی بخشی به مردم است، گفت: گفتگوی میان ایران و کشورهای جهان عرب باید نهادینه شود.


ویدیو مرتبط :
طعنه جالب رهبر انقلاب به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس