سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیرعامل بیمه سلامت :طرح تحول نظام سلامت را سازمان بهداشت جهانی، ستوده است


دکتر محمد جواد کبیر، یکشنبه در دومین روز اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد افزود: طرح تحول نظام سلامت مهمترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید است که فقط در سایه همدلی و همگرایی قابل تحقق است.
وی اظهار کرد: نگاه بخشی در فرایند اجرای طرح تحول نظام سلامت باید جای خود را به همدلی و همزبانی بین دستگاه های مختلف اجرایی بدهد.
وی گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور در اجرای این طرح مشکلاتی وجود دارد و باید برای تامین هزینه های آن تلاش کرد و به رغم این مشکلات با اهتمام موجود در دولت مشکلات مزبور رفع خواهد شد.
کبیر افزود: دولت در اجرای این طرح و تخصیص اعتبارات تلاش بسیار انجام داده و گاهی قبل از تخصیص اعتبارات یارانه ها، تخصیص های حوزه سلامت را پرداخت می کند که این اقدامی ممتاز است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: با گذشت 16 ماه از اجرای این طرح باید به سوی صیانت از منابع برویم و ضمن تقویت نقاط مثبت طرح به رفع نکات منفی بپردازیم.
وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی بین تمام دست اندرکاران حوزه سلامت از مهمترین الزامات تحقق اهداف این طرح است اظهار کرد: مجلس در تخصیص منابع، وزارت بهداشت و درمان در تعیین خط مشی ها و سازمان های بیمه گر در مدیریت منابع باید نهایت اهتمام را برای تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت به کاربندند.
کبیر ادامه داد: دست اندرکاران اجرای این طرح باید با از بین بردن نگاه بخشی خود را جزئی از نظام سلامت بدانند.
وی گفت: بدهی معوقه بیمه سلامت در ابتدای سال گذشته حدود 9 هزار میلیارد ریال و زیان انباشته حدود هفت هزار میلیارد ریال بود که با تلاش دولت هشت هزار میلیارد ریال به سیستم بیمه تزریق شد.
وی با اشاره به رشد 66 درصدی منابع در حوزه بیمه سلامت در سال گذشته اظهار کرد: نگاه قانونگذار، جبران زیان انباشته به واسطه رشد منابع توسط سازمان بیمه سلامت بود ولی رویکرد بیمه سلامت، استفاده از این منابع برای اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در سال گذشته از مجموع اعتبارات دولتی اختصاص یافته به بیمه سلامت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 14 هزار و 700 میلیارد ریال تخصیص نیافت افزود: در صورت تخصیص این مبلغ اتفاق خوبی در حوزه طرح تحول نظام سلامت می افتاد.
وی با تاکید بر لزوم هماهنگ بودن منابع با مصارف در اجرای این طرح تصریح کرد : بازنگری در معماری ارائه خدمات سلامت از دیگر الزامات اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: همچنین مسائل و مشکلات موجود در حوزه سلامت در سطح ملی نباید به استان ها کشانده شود و مسائل و مشکلات استانی نیز باید با همکاری موسسات بیمه ای و دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها رفع شود.
اجلاس سراسری دو روزه معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور امروز یکشنبه در مشهد به کار خود پایان داد.
7505 / 6053 / 1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طرح تحول نظام سلامت در استان مرکزی