سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساخت پهپادی که بدون وقفه پرواز می کند


محققان امریکایی موفق به ساخت پهپادی شده اند که بدون توقف و به شکلی نامحدود می تواند پرواز کند.

مهر/ محققان امریکایی موفق به ساخت پهپادی شده اند که بدون توقف و به شکلی نامحدود می تواند پرواز کند.
در سال های اخیر، پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین مورد توجه بسیاری از مخترعان قرار گرفته اند به طوری که پهپادهایی با قابلیت های جدیدی عرضه می شوند تا بتوانند کاستی یا ضعف های پهپادهای گذشته را پوشانده و وارد بخش های جدیدی از زندگی انسان ها شده و به ارتقای کیفی زندگی آنها بپردازند. اما یکی از ضعف های همیشگی پهپادها را می توان در عمر کوتاه باتری های دانست که باعث می شود پهپادها مدت زمان کوتاهی را پرواز کنند.

بسیاری از ضعف های پهپادها مانند حجم زیاد و سنگین یا حتی قابلیت انعطاف پذیری آن اصلاح شده اما تاکنون راه حلی برای مدت زمان محدود پرواز آنها ارائه نشده بود. پهپادها معمولا در حدود ۱۰ دقیقه قادر به پرواز در آسمان بودند اما محققان امریکایی موفق به ساخت پهپاد جدیدی شده اند که این مشکل را مرتفع کرده تا پهپادها بتوانند به صورت نامحدودی در آسمان پرواز کنند.

شرکت امریکایی CyPhy Works که در بوستون واقع شده، موفق به طراحی پهپاد جدیدی شده که بدون لحظه ای خاموشی یا توقف می تواند به پرواز خود ادامه دهد.

این پهپاد به یک مفتول نازک کوچک متصل شده که نقش یک منبع انرژی بی پایان و پیوسته را ایفا می کند. این پهپاد جدید برای سیستم های نظارت هوایی طراحی شده و با استفاده از این مفتول کوچک می تواند به صورت نامحدود در آسمان پرواز کرده و ماموریت های طولانی مدت را نیز انجام دهد.

این مفتول انرژی و داده ها را از یک ایستگاه پایه به پهپاد ارسال می کند. اما این پهپاد هوابرد بوده بدین معنا که شاید بتواند بدون خاموشی در آسمان به پرواز خود ادامه دهد اما نمی تواند از پایگاه اصلی خود زیاد دور شده و فاصله بگیرد.

Helen Greiner، موسس این شرکت در رابطه با ساخت این پهپاد می گوید: « این پهپاد در واقع روباتی است که از مدت زمان پرواز نامحدودی برخوردار شده تا بتواند قادر به انجام ماموریت های خاص باشد. مفتول نازکی که این پهپاد را مهار می کند حتی از کابل های هدفون ها نیز نازک تر است. »

این پهپاد دارای شش روتر بوده که از قابلیت پرواز خودکار و همینطور دید در شب را نیز برخوردار است.


ویدیو مرتبط :
پهپادی که هم پرواز می کند هم شنا