سردار جلالی: دیپلماسی مک دونالد یکی از پایه های نفوذ است


رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تئوریزه کردن حضور آمریکا در کشور جزو حرکت‌های مشکوکی است که یا با برداشت غلط و یا به شکل مغرضانه و خائنانه صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران دشمن‌شناسی، پیروی از مقام معظم رهبری و حضور در صحنه را رویکرد پدافندی برای مقابله با تهدیدات دشمن توصیف کرد.

وی با تأکید بر این‌که «نمی‌توان با اتکای به رویکرد سنتی نسبت به مقابله با تهدیدات اقدام کرد»، گفت: ما باید تغییر ماهیت‌ها،‌ تغییر استراتژی‌ها و تغییر تاکتیک‌ها را احصاء کنیم.خوشبختانه رهبری به عنوان دیده‌بان عالی و ناخدای کشور با هوشمندی و تدبیرر تهدیدات را رصد می‌کنند و به مردم و مسئولین تذکر و آگاهی می‌دهند. وجود این نگاه بزرگترین نعمت برای کشور است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در رأس تشخیص، برآورد و هشداردهی نسبت به تهدیدات هستند و شاید در پرتو این مدیریت بخش زیادی از تهدیدات علیه کشور نیز کنترل شود. همچنان که با یک تشر ایشان به بخشی از تهدیدات پاسخ داده می‌شود. این دیده‌بان بصیر بزرگترین نعمت برای کشور و مظهر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این‌که «بر اساس سخنان مقام معظم رهبری تهدیدات علیه ایران پس از برجام تغییر اساسی نکرده است»، افزود: دشمنی آمریکا هم نسبت به ما تغییر نکرده است. ما صرفاً در حوزه هسته‌ای نسبت به چالش‌ها و مشکلات تصمیمی گرفته‌ایم که این تصمیم هم با شروط و تذکرات ایشان قابل قبول است و ممکن است فرصت‌هایی ایجاد کند که در جای خود قابل بررسی است اما دشمنی و تهدید آمریکا کمافی‌السابق باقی است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است با رعایت شروط رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی قابلیت اجرای برجام وجود داشته باشد و ما در یک مسأله با آن‌ها توافق داشته باشیم. اما رهبری تأکید دارند برداشت سوء نشود که دشمنی تمام شده و قرار است بازه‌ای از همکاری‌های نزدیک را با آن‌ها داشته باشیم. آمریکایی‌ها همچنان به دنبال تسلط بر منافع ملی ما و تصمیم بلاشرط جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات هستند و می‌خواهند از الگو شدن ایران جلوگیری کنند.

وی سردار جلالی اهداف دشمن از تهدید علیه ایران را توسعه لیبرال دموکراسی و سکولاریسم، هضم کردن ایران در مفهوم جهانی‌سازی و حذف جریان انقلابی مخالف با آمریکا عنوان و خاطرنشان کرد: کسانی که حضور آمریکا در کشور را در حوزه‌های مختلف تئوریزه می‌کنند و دیپلماسی مک دونالد، دیپلماسی ورزشی، دیپلماسی سینمایی و اساتید دانشگاه را مورد توجه قرار می‌دهند به سمت درست کردن پایه‌های نفوذ حرکت می‌کنند و این‌ها جزو حرکت‌های مشکوکی است که با برداشت غلط و یا مغرضانه و خائنانه شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل دشمن شناسی، پیروی از رهبری، حضور در صحنه و پدافند تخصصی در همه حوزه‌ها را رویکرد پدافندی برای مقابله با تهدیدات دانست و اظهار کرد: در این مسیر شناخت مولفه قدرت ملی کشور که رهبری در رأس آن هستند و همچنین شناخت تهدیدات و حضور در صحنه می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان این‌که «پدافند غیرعامل بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به دنبال مصون‌سازی کشور و مقاومت در برابر تهدیدات است»،‌ گفت: اقدامات پدافند متمرکز بر حفاظت از مردم و جمعیت کشور در برابر تهدیدات است. سرمایه‌های فیزیکی، انسانی، معنوی و سایبری نیز دارایی‌های یک ملت هستند و ملت باید از این دارایی‌های خود در مقابل دشمنان حفاظت کند. ما همچنین باید تغییر در تهدید را بشناسیم و متناسب با آن رویکردهای پدافند غیرعامل را دنبال کنیم.

وی با تأکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها در برابر هر نوع تهدید، ادامه داد: پدافند غیرعامل، توسعه، تولید و حفظ اقتدار ملی در برابر دشمنان است. اگر اقتصاد، فرهنگ و بخش سیاسی و دفاعی ما که مولفه‌های برقرار کننده امنیت ملی کشور هستند مورد تهاجم قرار گیرند ما با رویکرد پدافند غیرعامل می‌توانیم نسبت به آن اقدام کنیم و باید تلاش کنیم آسیب‌پذیری‌های کشور را به حداقل برسانیم.

جلالی پدافند غیرعامل را تضمین‌کننده تداوم کارکردهای ضروری کشور و ارتقاء قدرت اداره کشور در شرایط اضطراری توصیف کرد و گفت:‌ اگر دشمنان ما بدانند که کشور ما در تمام حوزه‌های مرزی و غیرمرزی شهرک‌های پدافندی برای دفاع ساخته میل به تهاجم هم کم می‌شود.

وی پدافند غیرعامل را موضوعی در سطح امنیت ملی دانست و یادآور شد: با جابجا شدن دولت‌ها و آمدن و رفتن جریانات سیاسی این امر تغییری نمی‌کند؛ چراکه نگاه پدافند، نگاه به منافع ملی و حیاتی کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دوازدهمین سالگرد صدور فرمان مقام معظم رهبری در ارتباط با تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، پیاده‌سازی فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی را برای همه ملل مسلمان آزادی‌بخش توصیف کرد وگفت: در ذات فرهنگ عاشورا مقاومت در برابر ظلم و تسلیم نشدن در قبال آن و زیر بار حکومت ظلم و جور نرفتن وجود دارد. همچنان که در طول دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و سایر انقلاب‌های اسلامی نیز شهادت طلبی در برابر ظلم و ستم به چشم می‌خورد.

منبع: ایسنا 

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خط آزاد - مک دونالد چگونه به ژاپن نفوذ کرد