سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پارس نوشت: بعد از آب، هوا هم به تحریم مربوط شد


پارس نوشت: بعد از آب، هوا هم به تحریم مربوط شد

پارس/ متن پیش رو در پارس منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

به عبارت بهتر با این توجیهات این سایت زرد، آلودگی هوا هم مثل سایر مشکلات و معضلات جامعه از خشکسالی و رکود و ورشکستگی اقتصادی گرفته تا بحث خودروها و ساخت و ساز و مسکن و ... به تحریم ها گره زده می شود و خیلی راحت و ساده، حل و فصل این مشکلات به سالها بعد موکول می شود!
در روزهایی که تهران بر اثر آلودگی هوا، دارد خفه می شود، یک سایت حامی دولت در مطلبی عجیب و البته سراسر اتهام و خشن، به منتقدان دولت و سازمان محیط زیست حمله کرد. یک سایت زرد که همچنان علت تمامی مشکلات ایران (شاید هم جهان) را محمود احمدی نژاد می داند، با تکرار اتهامات سابق آنهم با ادبیاتی مغایر اخلاق حرفه ای، آلودگی هوا را هم به پرونده های احمدی نژاد اضافه کرد و ادامه داد: «آیا خانم ابتکار یا هر کس دیگری می تواند ناگهان معجزه کند و خرابکاری چندین ساله با آثار چند ده ساله را ناگهان از بین ببرد؟»
این سایت حامی دولت، مدعی سوءاستفاده منتقدان دولت از موضوع آلودگی هوا برای فشار بر فضای سیاسی و انتخاباتی شد، اما یادش رفت که این بازی را زمانی دوستان خودشان استارت زده بودند. اگر آلودگی هوا مساله ای ملی و مربوط به همه دولت هاست (همچنان که این سایت زرد هم به آن اشاره دارد) پس چرا اصلاح طلبان و حامیان همین دولت فعلی، زمانی آنرا جناحی و سیاسی کردند برای کوبیدن رقیب؟ و چرا این کار، آن زمان خوب بود و الان بد؟!
اما عجیب ترین بخش این مطلب، مرتبط ساختن آلودگی هوا به تحریمهاست. این سایت زرد در مطلب مورد نظر نوشته است: «زمانی حسن روحانی گفت که حتی آب خوردن مان نیز تحت تأثیر تحریم هاست. همین مدعیان، بر او تاختند که چرا چنین گفت و عزت مان را بر باد داد؟! اکنون، با مانوری که روی آلودگی هوا می دهند، امیدواریم متوجه شده باشند که نه تنها آب ، که هوا نیز متأثر از تحریم هاست!»
یک سایت زرد در ادامه این توجیهات خنده دار، با ادبیاتی عوامانه نوشته: «خودتان که در عالی ترین سطوح دولت و شورای عالی امنیت ملی بودید، بهتر از همه می دانید که تحریم ها، با یک قطعنامه می آیند ولی به این سادگی نمی روند و بعد از برجام ، مدت ها طول می کشد تا رفته رفته اوضاع به حالت عادی نزدیک شود.»
به عبارت بهتر با این توجیهات این سایت زرد، آلودگی هوا هم مثل سایر مشکلات و معضلات جامعه از خشکسالی و رکود و ورشکستگی اقتصادی گرفته تا بحث خودروها و ساخت و ساز و مسکن و ... به تحریم ها گره زده می شود و خیلی راحت و ساده، حل و فصل این مشکلات به سالها بعد موکول می شود! مردم بیچاره ایران هم باید دلشان را به این وعده های توخالی گرم کنند که روزی روزگاری اثر لغو تحریم ها را بر زندگی خود ببینند. اما فعلا طبق آن مثل معروف، با وعده های دولت، سوتش را زده اند؛ شاید دهه ها بعد به خودش هم برسند!
خلاصه اینکه با این توجیهاتی که حامیان رسانه ای دولت براه انداخته اند، احتمالا دوره بعدی آقای روحانی که هیچ، دو دوره بعدی را هم نباید شاهد آثار لغو تحریم ها باشیم. مردم ایران حالا حالاها باید به این جریان اعتماد کنند، تا با سوءاستفاده از موضوع تحریم ها و لغو تحریم ها، سالهای سال به قدرت بچسبند و وعده بدهند. پس به این زودی ها، نه هوا تمیزتر می شود و نه آب بیشتر؛ اوضاع اقتصادی هم بهتر نمی شود. خدا به مردم ایران صبر جزیل عطا بفرماید...

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تست لاستیک هواپیماتوسط آب انجام می شود نه با هوا نه با هوا ببینید -