سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقامت مهاجرین افغانستانی در پاکستان تا 2 سال دیگر تمدید می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، مهاجران افغانستانی طبق تصمیم قبلی دولت پاکستان قرار بود تا 31 دسامبر سال 2015 میلادی به کشورشان  بازگردند.

اما دولت پاکستان طرحی را آماده کرده که طبق آن مهاجران افغانستانی که تعداد آنها یک میلیون و 500 هزار نفر است می توانند بطور داوطلبانه به کشورشان باز گردند و تا دو سال دیگر اجازه خواهند داشت در پاکستان اقامت داشته باشند.

در کمیسیونی که بین دولت پاکستان و افغانستان در اسلام آباد تشکیل شد تصمیم گرفته شد با رضایت دولتهای ایالتی پاکستان، مهاجران طبق برنامه دو ساله و دواطلبانه به کشورشان عزیمت نمایند.

این برنامه هنوز تأیید نشده و قرار است به زودی کابینه پاکستان با آن موافقت کند.

پیشتر «ایندریا راتوات» نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، در نشست با مقامات پاکستانی اعلام کرده بود اسلام‌آباد موافقت کرد که اعتبار مدارک اقامتی پناهندگان افغانستان در این کشور را تا 31 دسامبر سال 2017 میلادی تمدید می‌کند.

«عبدالمالک بلوچ» سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان چندی پیش در این زمینه گفته بود،دولت ایالتی با ارسال نامه‌ای به دولت مرکزی پاکستان خواهان اخراج فوری مهاجران افغانستانی از این ایالت شده است.

وضعیت مهاجران قانونی افغانستانی پس از حمله تروریستی به مدرسه‌ای در شهر پیشاور پاکستان در 16 دسامبر سال 2014 دچار مشکل شد.

گفتنی است حدود 700 مهاجر قانونی افغانستانی پس از حمله به مدرسه نظامی در شهر پیشاور پاکستان دستگیر شده‌اند.

مقامات پاکستانی پیشتر اعلام کرده بودندآنها هم علاوه بر آلمان قصد دارند برنامه بازگشت مرحله به مرحله مهاجرین افغانستانی از کشورشان را آغاز کنند.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
تمدید اقامت ترکیه