سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ براي درمان افسردگي به گفت‌وگو درماني روي آوريد


دکتر سلام/ براي درمان افسردگي به گفت‌وگو درماني روي آوريد

ميگنا/ زنان به طور معمول بيشتر به اين بيماري مبتلا مي شوند، افسردگي در صورت شديد شدن به خودکشي منتهي مي شود.
براي درمان افسردگي به گفت‌وگو درماني روي آوريد.

گفت‌وگو درماني مستمر مي تواند به معالجه افسردگي هاي خفيف تا متوسط تا حد زيادي کمک کند، اما در صورتي که افسردگي شديدتر باشد بايد علاوه بر گفت وگو درماني از دارو نيز کمک گرفت. 


انواع گفت وگو درماني براي معالجه افسردگي شامل رفتار درماني شناختي (سي بي تي)، درمان بين فردي، درمان روان پويشي، درمان تربيتي و گروه هاي حامي است. براي نمونه در درمان رفتار شناختي که به طور معمول ۱۰ تا ۲۰ هفته به طول مي انجامد، فرد ذهنيات خود را در مورد احساسات و رفتارش بيان کرده و درمانگر براي تغيير ذهنيات منفي وي به افکار مثبت تلاش مي کند. درمان بين فردي بر بهبود روابط فرد با ديگران در مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ هفته استوار است، اين نوع از درمان، درمانگر به وي راه هاي جديد براي بررسي روابط فردي و اينکه چطور واکنش هاي وي بر روابط او تاثير مي گذارد تجويز مي کند. گروه هاي حامي نيز يکي از راه ها براي گفت وگو در مورد احساسات فردي است، يک گروه حامي جايي است که فرد مي تواند با مراجعه به آن مشکلات و نگراني هايش را با ديگران درميان بگذارد که آنها نيز با دردهاي مشابه دست و پنجه نرم مي کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان بهداشت جهاني افسردگي بيماري متداول روحي است که در سراسر جهان ۳۵۰ ميليون نفر در تمام سنين به آن مبتلا هستند. افسردگي دليل اول ناتواني است و يکي از دلايل اصلي بسياري از بيماري هاي ديگر است.
زنان به طور معمول بيشتر به اين بيماري مبتلا مي شوند، افسردگي در صورت شديد شدن به خودکشي منتهي مي شود.


ویدیو مرتبط :
درمان دیسک کمر درمان دستی و مانیپولاسیون دکتر هادی شجاعی