سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ ترجمه رمان «ریشه‌ها» به چاپ دوازدهم می‌رسد


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.09.03 - 11:38

پیشخوان/ ترجمه رمان «ریشه‌ها» به چاپ دوازدهم می‌رسد

مهر/ رمان آمریکایی «ریشه‌ها» که رهبر انقلاب پیشنهاد مطالعه آن را در دیدار با فرماندهان بسیج کشور مطرح کردند، به زودی توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ دوازدهم می‌رسد.
رمان «ریشه‌ها» نوشته الکس هیلی نویسنده آمریکایی سال‌ها پیش با ترجمه زنده یاد علیرضا فرهمند توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده و طی این سال ها به طور مرتب تجدید چاپ می شد.
این رمان درباره وضعیت نابه‌سامان آمریکاییان آفریقایی تبار و رنج آن‌ها در دوران برده داری در آمریکا است. الکس هیلی از نویسندگان معاصر آمریکاست که در این کتاب، داستان زندگی خود و نیاکانش را به تصویر کشیده است. تبعیض نژادی، بردگی، بیگاری و زیر تملک دیگری بودن از جمله مفاهیم موجود در این رمان هستند که هیلی آن ها را در اثر خود محکوم می کند.
رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۲، در دیدار با ده‌ها هزار نفر از فرماندهان بسیج سراسر کشور در بخشی از بیانات‌شان به شاخصه‌های استعمار و استکبار پرداختند. ایشان یکی از این شاخصه‌ها را این‌گونه معرفی نمودند: «یکی از شاخص‌های دیگر استعمار و استکبار این است که جنایت را نسبت به ملت‌ها و نسبت به آحاد بشر مجاز می‌‌شمرند و اهمیت نمی‌‌دهند. این یکی از بلایای بزرگ استکبار در دوران جدید است.» بعد از این جملات، رهبر انقلاب به رمان «ریشه ها» اشاره کردند که شامل رویداد برخورد مستکبرین با بومیان آمریکا بود. این برای دومین بار بود که ایشان در آن مقطع از این کتاب نام می بردند.
این کتاب تا پیش از این با قالب دیگری چاپ می‌شد و حالا قرار است چاپ دوازدهم آن با حروفچینی و ویرایش جدید و مناسبت‌تر، منتشر شود. همچنین این کتاب تا پیش از این، به صورت تک عنوان توسط امیرکبیر به چاپ می رسید که حالا قرار است این نوبت چاپ آن، ذیل عنوان مجموعه «داستان های خارجی» این ناشر منتشر شود.
چاپ دوازدهم «ریشه ها» به‌عنوان صدمین کتاب مجموعه «داستان های خارجی» انتشارات امیرکبیر طی روزهای آتی با ۷۷۵ صفحه و قیمت ۲۲۰ هزار ریال منتشر خواهد شد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
کتاب شعر گاهی به چاپ دوم می رسد + دکلمه