سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکیلات بسیج از جمله میراث ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است


حجت الاسلام حبیب الله قراجه ای در نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: پنجم آذر ماه یادآور تشکیل مقدس ترین و پرشورترین نهاد مردمی عصر حاضر به فرمان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل و نهاد حماسه، عزت، پایداری و اقتدار ملی کشور است.
وی بیان کرد: نهاد مردمی بسیج در میدان های مختلف از جمله در مبارزه با جریان های سیاسی و منحرف داخلی، مقابله با دشمنان در جنگ تحمیلی، مشارکت در سازندگی پس از جنگ و تشکیل هسته های مقاومت و مقابله با جریانهای انحرافی و حضور در صحنه های مختلف سیاسی با موفقیت تمام آزمون پس داده است.
امام جمعه موقت خوی در ادامه هجوم وحشیانه عوامل رژیم پهلوی به حرم حضرت رضا(ع) در سال 57، شهادت صحابه بزرگوار عمار بن یاسر در جنگ صفین در سال 37 و وقوع جگ نهروان بین امیر المؤمنین(ع) و خوارج، شهادت محمد بن ابی بکر کارگزار امیرمؤمنان علی(ع) در مصر و آغاز هفته بسیج را از جمله مناسبت های هفته جاری برشمرد.
وی اضافه کرد: خوارج نهروان تعدادی از لشکریان امیرمؤمنان(ع) در جنگ صفین بودند که به خاطر جمود فکری تحت تأثیر حیله گری و قرآن بر سر نیزه کردن معاویه قرار گرفته و حکمیت را بر امیرمؤمنان(ع) تحمیل کردند و در نهایت پشیمان شده و بر عمل خود اعتراض کرده و در نهایت جنگ جمل را به امیرمؤمنان(ع) تحمیل کردند.
حجت الاسلام قراجه ای همچنین با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی گفت: تقوی به قدری اهمیت دارد که خطیبان نماز جمعه موظف هستند هر هفته نمازگزاران جمعه را به رعایت آن توصیه کنند و تعداد زیادی از آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) به موضوع تقوی سفارش و تأکید کرده و خلاصه تمامی مباحث مربوط به تقوی عبارت از عمل به واجبات الهی و ترک کردن محرمات است.
نماز جمعه شهرستان خوی با حضور هزاران نفر از مردم مسلمان و متدین در مصلای امام خمینی(ره) به امامت حجت الاسلام حبیب الله قراجه ای امام جمعه موقت شهرستان خوی اقامه شد.
شهرستان خوی با 354 هزار نفر جمعیت در 134 کیلومتری شمال ارومیه مرکز آذربایجان غربی واقع است.
7128/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
لحظاتی ماندگار از انقلاب اسلامی