سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهرستان راز و جرگلان بیش از 182 میلیمتر بارندگی داشته است


نادر نصرتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره طی هشت ماه گذشته میزان بارندگی در بجنورد 138.2 میلیمتر بوده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش و براساس دوره بلندمدت آماری نیز 3 درصد کاهش داشته است.
به گفته، وی بیش ترین میزان بارش از ابتدای امسال تاکنون مربوط به شهرستان راز و جرگلان با 182.2 میلیمتر و کم ترین آن مربوط به شهرستان جاجرم با 71.1 بوده است.
وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته بیش ترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان فاروج با 201.7 میلیمتر و کم ترین این بارش ها نیز در شهرستان جاجرم با 79 میلیمتر بوده است، خاطرنشان کرد: میانگین بارش ها طی هشت ماه گذشته 127 میلیمتر بوده که این میانگین بارشی در مدت مشابه سال گذشته 146.4 میلیمتر گزارش شده که کاهش 13 درصد را در میزان بارندگی امسال و براساس دوره بلند مدت آماری کاهش 6 درصد را نشان می دهد.
معاون اداره کل هواشناسی استان همچنین میزان بارش ها در دوره زراعی اول مهر تا پایان آبان را در استان 50.1 میلیمتر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش و نسبت به دوره بلند مدت آماری 85 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: میزان این بارش های زراعی در بجنورد 58.4 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش و براساس دوره بلند مدت آماری 54 درصد بیش تر بوده است.
نصرتی همچنین میانگین دمایی در دو ماه فصول زراعی را 13.9 درجه سانتیگراد اعلام و خاطر نشان کرد:میزان درجه حرارت دما نسبت به سال زراعی گذشته یک درجه گرم تر و براساس دوره بلند مدت آماری 0.4 درجه سانتیگراد گرم تر بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد: طی ماه های باقی مانده به پایان سال ، پیش بینی سازمان هواشناسی نشان از افزایش 10 درصدی میزان بارندگی ها دارد که این میزان نسبت به دوره بلند مدت آماری نیز درصد افزایش و از لحاظ دمایی در حالت نرمال و برابر میانگین دوره آماری را نشان می دهد.
ف1744

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ناروتو قسمت 182 - Naruto 182