سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرکل: ۴۵% پناهجویان در اروپا، سوری هستند


مرکل: ۴۵% پناهجویان در اروپا، سوری هستندشفقنا/ شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در شهر آنکارا، پایتخت این کشور، با ادعای این که هزاران شهروند سوریه در معرض بمباران جنگنده های روسیه قرار می گیرند، نسبت به حملات هوایی این کشور به استان حلب در شمال غرب سوریه و تحولات کنونی این استان مرزی به شدت ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه اجرای مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در سوریه در سایه تشدید نظامی گری بسیار دشوار است، اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر برقراری آتش بس در سوریه را مهمترین اولویت قلمداد کرد.
مرکل با بیان این که برای کاهش بار روی دوش ترکیه و ارائه حجم بیشتری از پشتیبانی بشردوستانه برای شهروندان سوریه تلاش می کنند، تاکید کرد که نمی خواهند ترکیه درهای خود را به روی پناهجویان ببندد بلکه از مهاجرت غیر قانونی و باندهای قاچاق انسان جلوگیری کند.
صدر اعظم آلمان با اشاره به این که برای رویارویی با بحران پناهجویان در قاره اروپا در تلاش بوده و تحولات سیاسی و میدانی در جریان در سوریه را نیز دنبال می کنند، اعلام کرد که در دیدار با نخست وزیر ترکیه، مسئله قاچاق انسان و بحران پناهجویان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
مرکل با بیان این که شهروندان سوریه ۴۵ درصد از پناهجویان در اروپا را تشکیل می دهند، بر مشارکت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (NATO) در عملیات متوقف ساختن قاچاق انسان و همچنین افزایش همکاری میان ترکیه و یونان در این زمینه تاکید کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: شفقنا


ویدیو مرتبط :
آنگلا مرکل : تهدید ، راه حل معضل پناهجویان نیست