افزایش 10 درصدی تعداد مدارس ویژه‌ اسکان فرهنگیان در نوروز


دبیر ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی گفت: تعداد مدارس ویژه‌ اسکان فرهنگیان در ایام تعطیلات نوروز حداقل 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

غلامرضا نجاتی‌مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: حدود 1136 مدرسه که معادل 12 هزار و 440 کلاس درس بوده برای اسکان فرهنگیان در سطح استان آماده شده است.

وی ادامه داد: 14 مرکز رفاهی در سطح استان و پنج مرکز رفاهی نیز در مشهد برای پذیرش زائران آماده شده است؛ همچنین تعدادی اماکن ورزشی نیز در نظر گرفته‌ شده تا در مواقع بحران از آنها استفاده کنیم.

دبیر ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به تمام مراکزی که جزو ظرفیت‌های آموزش و پرورش هستند، اعلام شده‌ است که آمادگی داشته باشند تا در مواقع اضطراری بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

نجاتی‌مهر با بیان اینکه کلاس‌های مدارس در چهار سطح "ویژه"، "الف"، "ب"و "ج" درجه‌بندی شده‌اند، افزود: در کلاس‌های "ویژه" امکاناتی مانند تخت، تلویزیون، موکت، یخچال و ... وجود دارد و حمام و سرویس‌های دیگر به صورت مشترک استفاده می‌شوند، کلاس‌های سطح "الف" نیز دارای تمام این امکانات به جز تخت هستند.

وی عنوان کرد: کلاس‌های سطح "ب" و "ج" امکاناتی مانند فرش، موکت، سرمایش و گرمایش را دارند، اما یخچال، تلویزیون و سرویس‌ها به صورت مشترک استفاده می‌شوند.

دبیر ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی با اشاره به اینکه پذیرش فرهنگیان از 27 اسفند شروع می‌شود و تا 13 فروردین ماه ادامه دارد، تصریح کرد: در سال گذشته 3میلیون نفرروز پذیرش داشته‌ایم.

نجاتی‌مهر گفت: طبق آسیب‌شناسی‌هایی که در سال گذشته انجام شده‌ است فرهنگیان از بعضی موارد مانند آنتن‌های نامناسب تلویزیون‌ها و ... گله داشته‌اند و ما سعی کرده‌ایم در سال جاری این مشکلات را در حد رضایت آنها حل کنیم.

دبیر ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی در خصوص قیمت مکان‌های اسکان فرهنگیان، اظهار کرد: در خصوص این موضوع هدف ما سودرسانی به مجموعه آموزش و پرورش نیست و اگرچه که هزینه اسکان از فرهنگیان دریافت می‌شود، اما در مقایسه با مکان‌های مشابه سعی می‌کنیم مباحث فرهنگی را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: هدف ما از اسکان فرهنگیان جلوگیری از یک بحران در سطح استان است به دلیل اینکه اگر ازدحام جمعیت ایجاد شود معضلاتی نیز به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات