سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



توکلی: شکل گیری سازمانهای مردم نهاد در مبارزه با فساد بسیار موثراست


به گزارش ایرنا، توکلی عصر جمعه در همایش ملی «شفافیت مجلس شورای اسلامی، ضرورت دهه پیشرفت و عدالت» در شیراز بدون اشاره به دستگاه خاصی گفت: «کشور دچار فساد سیستماتیک شده و از قبل از آن برخی دستگاه ها با مشکل مواجه شده اند».
وی افزود: در این عرصه برخی دستگاه هایی که خود باید با فساد مقابله کنند متاسفانه در دام فساد گرفتار آمده اند.
وی ادامه داد: البته نه اینکه کل این دستگاه ها فاسد شده اند بلکه همین که برخی افراد حاضر در این مجموعه با مشکل مواجه شده و دیگر نمی توانند مقابله با جریان فساد را بطور جدی دنبال کنند نگران کننده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی این را نیز اضافه کرد که در شرایط کنونی ستاد مبارزه با فساد راه اندازی شده که افراد نخبه تر و مورد اعتمادتر در آن عضویت دارند تا بحث مبارزه با فساد را به طور کامل دنبال کنند.
وی نسبت به شکل گیری برخی سازمانهای مردم نهاد با هدف مقابله با فساد اظهار امیدواری کرد و افزود: این تشکل ها می توانند تاثیر فراوان در این بخش داشته باشد.
وی ادمه داد: در مجلس شورای اسلامی هم نیز طرحی در کمیسیون قضایی در حال بررسی است که با تصویب آن می توان به بحث مقابله با فساد ورود بیشتری داشت و در صورت تحقق این امر می توان به بحث مقابله با فساد امیدوارتر شد.
این نماینده مجلس گفت: البته آنچه نباید فراموش شود این هست که شفافیت با افشاگری تفاوت دارد، و لذا باید توجه داشت که در اینگونه موارد نباید در مباحث شخصی و دعواهای خصوصی وارد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه اندازی سامانه مجلس نما که بمنظور شفافیت فعالیت نمایندگان مجلس طراحی شده بسیار مثبت و خوب است که باید همگان با این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.
دبیر همایش ملی شفافیت مجلس شورای اسلامی، ضرورت دهه پیشرفت و عدالت هم گفت: این یک حرکت ملی، فراحزبی و به دور از جهت گیری های سیاسی و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که در مسیر خود هرگز دغدغه های محدود و سطحی جناحی را دنبال نمی کند.
محمد عظیم پور افزود: پویش ملی شفافیت داوطلبانه مبتنی بر آموزه های تعالی بخش اسلام و به ویژه سیره امیرالمومنین(ع) در زمینه تامین حقوق مردم بر حاکمان پیگیری می شود و در این راستا فرمایشات و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب راهگشا و راهنمای این حرکت اصلاح طلبانه و اصولگرایانه خواهد بود.
به گفته عظیم پور بر اساس این رویکرد طبق تصمیم ستاد مرکزی شفافیت، بیش از 80 تن از چهره های فرهنگی و سیاسی کشور از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چهره های شاخص جریان های سیاسی کشور برای حضور در این همایش دعوت شدند.
وی با اشاره به ضرورت گفتمان سازی شفافیت در سطح کشور و شکل گیری فرهنگ عمومی مطالبه گری شفافیت، خاطر نشان کرد: به رغم تجربه موفق بین المللی پیرامون شفافیت، متاسفانه در کشور ما اطلاع رسانی نظام مندی از عملکرد نمایندگان پیشین و فعلی مجلس و همچنین نامزدهای انتخابات پیش رو وجود ندارد و این امر موجب شده افراد با وعده ها و تعهدهای مبهم و نامشخص مناصب را در اختیار بگیرند و امکان ارزیابی شفاف و دقیق را از عموم جامعه و نخبگان سلب کنند.
دبیر همایش با عنوان اینکه در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا مردم به اطلاعاتی همچون هدایای دریافتی مسئولان، میزان حقوق و مزایا، حامیان انتخاباتی و میزان هزینه کرد نمایندگان مجلس در انتخابات، دسترسی دارند، تصریح کرد: یکی از ابتدایی ترین حقوق مردم در این زمینه اطلاع از آراء نمایندگان نسبت به طرح ها و لوایح مختلف است که تاکنون به این مهم دست نیافته ایم و تلاش می کنیم با تقویت این خواست عمومی در جامعه، به این هدف دست پیدا کنیم.
وی نتایج شفافیت داوطلبانه نامزدهای انتخابات مجلس را در راستای تامین حقوق مردم ارزشمند دانست و با بیان این که انبوهی از اطلاعات وجود دارد که آگاهی از آنها حق مردم و ارائه آنها وظیفه قطعی و یقینی حاکمیت است، ادامه داد: این اطلاعات از یک سو زمینه ساز افزایش توانمندی و صحت در تصمیم و کارآمدی در عملکرد، کاهش فساد و هزینه های غیر ضروری، بهینه شدن ساختارها و فرآیندها و از سوی دیگر، زمینه ساز بهره مندی از خرد جمعی و گسترش مشارکت های مردمی در فرآیندهای تصمیم سازی و ارزیابی و نظارت عمومی بر فعالیت ها و عملکردهای مسئولان و نهادهای حاکمیتی و در نتیجه افزایش اعتماد و پیوند میان مردم و کارگزاران حکومت خواهد بود.
وی با تأکید بر این نکته که اجتماعی کردن این مطالبه ضروری ترین هدف حامیان شفافیت داوطلبانه در این انتخابات است، گفت: با استقبال خوب تشکل های مردمی و اصحاب مساجد و متولیان هیات مذهبی در کمتر از یک ماه از آغاز عمومی این حرکت، خوشبختانه این جریان اجتماعی در حال شکل گیری است و امید است این همایش بزرگ در نیل به این هدف مؤثر باشد.
حرکت شفافیت داوطلبانه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که طی هفته های گذشته با همت تشکل های دانشجوئی سراسر کشور آغاز شد، و برگزاری این همایش ملی «شفافیت مجلس شورای اسلامی، ضرورت دهه پیشرفت و عدالت» با هدف تبیین این پویش و ضرورت شفاف سازی بیشتر در ساختارهای حکومت اسلامی در شیراز برگزار شد.
شبس*5054*1613

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تجمع سازمانهای مردم نهاد در حمایت از مردم غزه