ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کریمی: دلیل شکست تیم ملی تکواندو، پولادگر است/ مقانلو حاشیه‌ها را کنار بگذارد


مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد کسب سه سهمیه المپیک تیم ملی تکواندو، اظهار داشت: بحث اول تکواندو در طول این مدت کسب سهمیه المپیک بود. در واقع ما دو مرحله را در طول این مدت پیش رو داشته و داریم. ابتدا کسب سهمیه المپیک و در مرحله دوم که کسب مدال در المپیک است که مکمل آن محسوب می‌شود. در بحث کسب سهمیه المپیک تقریبا ما موفق بودیم البته با هزینه‌های گزافی که برای تکواندو شد، اما متاسفانه یک سهمیه را به دلیل مصدومیت بهنام اسبقی در جام باشگاه‌های آسیا از دست دادیم. مسابقاتی که به هیچ عنوان لزومی برای شرکت او در آن مسابقات نداشت، چرا که آن رقابت‌ها به هیچ عنوان امتیازی در بر نداشت.

وی در ادامه افزود: به نظرم سهمیه‌ای که برای المپیک کسب کرده‌ایم قابل قبول است و به کادر فنی تبریک می‌گویم. امیدوارم از این به بعد مقانلو روی حضور در المپیک و کسب مدال تمرکز کند. نگرش کادر فنی المپیکی بودن باشد، چرا که حضور در بزرگترین آوردگاه دنیا نیاز به آرامش روحی و روانی دارد.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مقانلو باید حاشیه‌ها را کنار بگذارد، هر چه بوده تمام شده و حالا باید به فکر المپیک باشد ما دوره قبل صد در صد سهمیه المپیک را کسب کردیم و متاسفانه نتوانستیم از آن فرصت استفاده کنیم و عملا ناموفق بودیم؛ چرا که ما درگیر حاشیه‌ها شدیم و هدف اصلی را از دست دادیم. به هر حال بازی هم پیروزی دارد و هم باخت. تیم ملی بازی اول مقابل آذربایجان موفق بود و در بازی دوم شاید به دلیل خستگی شکست خورد. حالا باید از این شکست عبور کنیم.

کریمی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: به اعتقاد من پولادگر رئیس فدراسیون باعث شکست تیم ملی در جام جهانی مکزیک است. او باید طوری نیروهای خود را جمع و جور می‌کرد تا مربیان و بازیکنان شاخص خود را از دست نمی‌داد و این طور نمی‌شد که آن‌ها به کشورهای دیگر کوچ کنند و حالا مقابل تکواندوی خودمان قرار بگیرند. به اعتماد من دلیل این شکست در جام جهانی مکزیک شخص پولادگر است. او اگر یک مقدار انتقادپذیر بود و با افرادی که همکاری می‌کرد برخورد متناسبی داشت و آنها را جذب می کرد در حال حاضر پتانسیل ما بیشتر از این بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اگر تعامل در آن مقطع برقرار می‌شد حالا تیم مهماندوست ما را شکست نمی‌داد و مقابل ما نمی‌ایستاد. به هر حال مهماندوست مربی باتجربه و خوبی است و باید دوستان تلاش می‌کردند با برنامه‌ریزی امثال مهماندوست و بهرامیان را از دست نمی‌دادند.

این کارشناس تکواندو در ادامه صحبت‌های خود گفت: بنده اعتقاد راسخی به کادر فنی تیم ملی دارم اما یک انتقادی دارم که چرا از نیروهای بیشتری در تیم ملی استفاده نمی‌شود؛ چرا از مربیان خوب و بازیکنان خوب در لیگ برتر برای همکاری در تیم ملی استفاده نمی‌شود.

کریمی در پایان صحبت‌های خود، عنوان کرد: اگر ما درست برنامه‌ ریزی کنیم می‌توانیم در المپیک برزیل دو مدال طلا کسب کنیم این در صورتی است که اگر همه اعضای خانواده دست به دست هم دهند و فدراسیون با دید مثبت به اظهار نظرهای ما نگاه کند نه اینکه پس از اظهارنظرهای ما بر دهان ما بکوبد. اگر به کارشناسی‌های ما نگاه کند ما دو طلا می‌توانیم در برزیل کسب کنیم در غیر این صورت با این روشی که پیش گرفته‌ایم ما در المپیک 30 درصد شانس کسب مدال را داریم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/X9FLF2


ویدیو مرتبط :
گفت و گو با بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندو