فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تلاش دولت تدبیر و امید برای ثبت تالاب بین المللی هامون قابل تقدیر است


به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی شنبه شب در آئین آغاز پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در زاهدان اظهار داشت: محیط زیست برای ما مسلمانان از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است زیرا سفارشات بسیار زیادی از سوی قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) برای حفظ محیط زیست شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه تالاب بین المللی هامون نه تنها برای ایران بلکه از نظر جامعه جهانی به عنوان تالاب آب شیرین از اهمیت زیادی برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه در سالهای اخیر به دلایل مختلف حتی قطره ای آب در این تالاب وجود نداشته که این موضوع مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: گرچه امسال به لطف خدا باران و آب دشت مال مقداری از عطش تالاب را کم کرد و رنگ سبز را به خود گرفت اما متاسفانه این شرایط دوام ندارد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: ثبت تالاب هامون در دل تاریخ بشریت باید به گونه ای باشد که اهمیت آن به فراموشی سپرده نشود زیرا این تالاب از دریاچه ارومیه با اهمیت تر است.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: هامون از زمان به وجود آمدن تاریخ بشریت حیات و وجود داشته است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در پیرامون حیات هامون نخستین تمدن های بشری به وجود آمده است و نباید این امر به فراموشی سپرده شود.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مسولان نباید با نگاه سیاسی به تالاب بین المللی هامون بنگرند.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: بعضی از جریانات سعی کردند تالاب هامون را تبدیل به کانون های سیاسی کنند و قدرت هایی هم که در منطقه حضور پیدا کردند می خواستند به این تفکر دامن بزنند که کار بسیار نادرستی است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برگرداندن هامون به اصلش به عنوان یک زیستگاه حیاتی و جزء شریان های حیات منطقه جای تشکر دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آئین اظهار داشت: ثبت تالاب هامون یکی از اساسی ترین کارهای دولت تدبیر و امید در این منطقه است.
علی اوسط هاشمی ادامه داد: برجام دروازهای تمدن را به روی کشور باز کرد و باید از این مساله در جهت پیشرفت استان کمال استفاده را کرد.
وی گفت: خانم ابتکار از منظر جهانیان قهرمان محیط زیست معرفی شد که به ایشان تبریک می گوییم.
وی خاطر نشان کرد: رویکرد فرهنگی دولت یازدهم به سیستان وبلوچستان را باید ارج نهیم.
وی افزود: باید از ظرفیت فرهنگی ایجاد شده در این دولت برای کمک به محیط زیست استان استفاده کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: نگاه نرم در کشور نسبت به جوامع مختلف شکل گرفته است که این نوع نگاه بسیار موفق بوده است.
هاشمی تاکید کرد: از ظرفیت محیط زیست برای ایجاد استان سبز باید استفاده شود.
وی با اشاره به برکات برجام خاطر نشان کرد: سال 96 سیستان و بلوچستان به عنوان میزبان ملت ایران و سایر کشورها معرفی شده است و باید از این فرصت برای معرفی و پیشرفت استان بنحو شایسته ای بهره گیری شود.
وی ادامه داد: مردم خونگرم و مهمان نواز سیستان و بلوچستان تمام تلاش خود را می کنند تا به بهترین شکل میزبانی را انجام دهند.
وی تصریح کرد: برای حفظ محیط زیست نیاز به فرهنگ سازی است که هنرمندان می توانند در این زمینه الگوسازی کنند.
آئین آغاز پنجمین جشنواره فیلم سبز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و شماری از مسئولان و مردم در سالن سینما اشراق مجتمع فرهنگی هنری زاهدان برگزار شد.
3213 / 6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خطر نابودی ماهی‌های تالاب بین‌المللی هامون و تلاش صیادان برای نجات آن ها