سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



۴ سوال ساده که تمام والدین باید از خود بپرسند


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.25 - 09:01

۴ سوال ساده که تمام والدین باید از خود بپرسند

آلامتو/ بنابراین، والدین باید این سوالات ساده را از خود بپرسند:
۱.آیا زندگی خودم مصداق یک زندگی متعادل است؟
ارزیابی رفتارهای خودمان ضروریست. آیا بیش از حد مشغول هستید و بلافاصله پس از اتمام یک فعالیت به سراغ فعالیتی دیگر می‌روید؟ همین امر این پیغام را به کودک شما مخابره می‌کند که انجام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده از پرداختن به علائق شخصی و زندگی سالم مهم‌تر است. به یاد داشته باشید که نحوه‌ی رفتار شما تاثیر شگرف‌تری بر فرزندتان، نسبت به اینکه آیا در سن ۴ سالگی تنیس را فرا می‌گیرد یا خیر، خواهد داشت.
۲.آیا بیش از حد فرزندم را کنترل می‌کنم؟
چنانچه تمام برنامه‌های فرزند خود را کنترل می‌کنید، احتمالا مقدمه‌ی شکست او در آینده را فراهم می‌سازید. زیرا زمینه‌ی یادگیری مهارت‌های ضروری برای اینکه از عهده‌ی پیچیدگی‌های زندگی برآید، برایش فراهم نمی‌شود. من معتقدم، باید به والدین کمک نمود تا به فرزندان خود اولویت‌ها را آموزش دهند و برنامه‌ایی خلاقانه در حد توان کودک طراحی کنند. چنانچه فرزندتان ساعت‌ها مشغول انجام کاریست که به رشد و بالندگی او هیچ کمکی نمی‌کند، پس از نحوه‌ی بهره‌جستن از زمان، انرژی و منابع آگاهی ندارد.
۳.علائق فرزندم چیست؟
تجربیات و موقعیت‌هایی را برای فعالیت برگزینید که زمینه‌‌ی بالندگی کودک را فراهم می‌کند یا مورد علاقه‌ی اوست. این دیدگاه، در مقابل پرداختن به فعالیت‌های مختلف برای آزمودن آنها قرار می‌گیرد و پتانسیل عظیمی برای حسی پایدار به آن فعالیت و آسایش جسمانی را برایش فراهم می‌کند.
۴.انگیزه‌ی اصلی من از ثبت نام فرزندم در این فعالیت چیست؟
باز هم نگاهی به خود بیاندازید: آیا بیش از حد پرمشغله‌ هستید و بالبع فرزندتان نیز باید به نوعی مشغول باشد؟ آیا با والدین دیگران رقابت می‌کنید؟ آیا از اینکه مهارت‌های فراوانی کسب نکند، در هراسید؟ انگیزه‌ی شما هر آنچه که هست، فقط به یاد داشته باشید؛ بهتر است تآمل کنید، به جای آموزش پیانو، اجازه دهید فرزندتان در حیاط بازی کند، اجازه دهید کودکتان کودکی کند.
من والدین را تشویق می‌کنم تا به فرزندان خود اجازه دهند در زندگی خانوادگی، نقشی فعال را بپذیرند. همین امر موجب آموزش مهارت‌های ضروری برای کنترل برنامه‌ریزی‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد. همچنین به آنها می‌آموزد تا فعالیت‌های خود را موشکافانه‌تر انتخاب نمایند و درک عمیق‌تری نسبت به آنچه انجام می‌دهند داشته باشند.
چنانچه کودکان در فرایند تصمیم‌گیری مشارکت داده شوند، هم فرزندان و هم والدین زندگی متعادل‌تر و پربارتری را تجربه می‌کنند. این امر یادآور می‌شود که، اهمیتی ندارد چقدر پرمشغله‌اید بلکه همه‌ی اعضای خانواده حق دارند در فعالیت‌هایی که موجب مسرت آنها و موجب شکوفایی خانواده می‌شود، شرکت کند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
12 سوال برتر که کار فرمایان باید از متقاضیان کار بپرسند