سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه اعلام شد


به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، بر اساس مصوبه نهصد و بیست و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در دهم اسفند ماه 94  برگزار شد، جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه به تأیید رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.

در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی، جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه در رشته‌های علوم‌تجربی، ریاضی- فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی از شاخه نظری و دروس عمومی شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تصویب شده است.

بر این اساس آموزش و پرورش موظف است بر اساس مبانی، اهداف، شاخص‌ها و اصول تعلیم و تربیت اسلامی و رعایت موارد زیر، زمینه‌های لازم برای کسب شایستگی‌های پایه و رشد و بالندگی دانش‌آموزان را فراهم آورد.

1.عناوین رشته‌های تحصیلی و جداول دروس شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، حسب مورد به تصویب کمیسیون برنامه‌ درسی و تربیتی و کمیته برنامه‌های درسی شاخه کاردانش خواهد رسید.

2.عناوین کتاب‌های درسی مطابق عناوین جداول دروس مصوب خواهد بود و در صورت نیاز، تغییر عنوان کتاب درسی، به تصویب کمیسیون برنامه درسی و تربیتی خواهد رسید.

3.تدوین سرفصل ها و محتوای کتاب‌های درسی باید در چارچوب مفاد برنامه درسی ملی و متناسب با ویژگی‌های سنی، جنسیتی و علاقمندی دانش‌آموزان، تحولات محیطی و اقتضائات آن و زمان اختصاص یافته به هر درس و با بهره مندی از یافته های معتبر علمی و پژوهشی انجام شود.

 جدول مواد درسی ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه را می‌توانید دانلود کنید:  جدول مواد درسی جدول مواد درسی  

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فیلم کمک درسی زبان هشتم (متوسطه دوره اول)