فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سومین جشنواره شعر اشراق به آیین اختتامیه رسید


به گزارش خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه سومین جشنواره بین المللی شعر اشراق ویژه شاعران حوزوی فارسی‌زبان، به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌گردد.

این جشنواره هنری با پیام مقام معظم رهبری (حفظه الله) و حضور مسئولین کشوری، اساتید و بزرگان هنر و ادبیات و همچنین شاعران برگزیده و پیشکسوت حوزوی فارسی زبان ایرانی و غیر ایرانی صورت خواهد پذیرفت.

انجمن شعر طلاب مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری و حمایت صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، موسسه اعتباری عسگریه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت حوزه های علمیه استان تهران و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سومین جشنواره شعر اشراق را برگزار می‌کنند.

گفتنی است در سومین جشنواره بین المللی شعر حوزه اشراق بیش از 350 نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه در جشنواره شرکت کردند. در این بین ۵۶۴ اثر در سه بخش کلاسیک، آزاد، کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.    از ۴۰۰ اثر رسیده در بخش کلاسیک ۷۰ اثر به مرحله نهایی راه یافته و از ۸۰ اثری که در بخش کودک و نوجوان رسیده، ۴۲ اثر به مرحله نهایی راه یافته‌است. در بخش آزاد و نیمایی نیز ۸۴ اثر به دبیرخانه رسیده که پس از داوری در مرحله مقدماتی، ۳۵ اثر به مرحله نهایی راه یافته اند. همچنین با توجه به مسائل جهان اسلام، آثار زیادی با موضوعات روز جهان اسلام به دبیرخانه رسیده است.

قابل ذکر است داوران بخش کلاسیک، حجت الاسلام زکریا اخلاقی و آقایان محمد کاظم کاظمی، دکتر اسماعیل امینی و سید مهدی حسینی می باشند. همچنین داوران بخش آزاد، آقایان سید ابوطالب مظفری، صادق رحمانیان و علی محمد مودب و داوران بخش کودک و نوجوان نیز آقایان تقی متقی، بیوک ملکی و غلامرضا بکتاش می‌باشند.

این داوران در بررسی آثار رسیده معیارهای سلامت و هنرمندی زبان، خیال و عاطفه تاثیرگذار، تناسب قالب و محتوا، استفاده از ظرفیتها و ظرافتهای موسیقیایی (عروض، قافیه، آرایه ها)، خلاقیت های مناسب ادبی و به ویژه اندیشه ژرف حوزوی را لحاظ کرده‌اند.

خاطر نشان می شود، سومین جشنواره بین المللی شعر اشراق 29 و30 آذرماه، در تهران، ابتدای بزرگراه کردستان، تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد. آیین اختتامیه این جشنواره نیز 30 آذرماه ساعت 14 عصر خواهد بود.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/GL09MM


ویدیو مرتبط :
اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر