سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روحانی: کشورهای اسلامی در برابر تروریست‌ها متحد شوند/ شریف: به‌زودی شاهد تحول در امنیت مرزهای ایران و پاکستان خواهیم بود


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار "راحیل شریف" فرمانده کل ارتش پاکستان که در اسلام‌آباد انجام شد، با اشاره به همکاری نزدیک و دیرینه دفاعی میان ارتش‌های دو کشور و همچنین پیوندهای عمیق فرهنگی میان دو ملت، گفت: پاکستان عمق استراتژیک ما و ایران عمق استراتژیک پاکستان است و این واقعیت در روزهای سخت اثبات شده است.

وی افزود: دولت‌های ایران و پاکستان مصمم به توسعه روابط مشترک و منطقه‌ای هستند و این مهم ایجاب می‌کند که همپای توسعه روابط دو دولت، بخش‌های دفاعی دو کشور نیز همکاری نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند.

رئیس‌جمهور با تبریک به ارتش پاکستان به‌خاطر موفقیت‌هایش در مبارزه با تروریسم در این کشور، به ضرورت حفظ و تقویت امنیت مرزهای دو کشور اشاره کرد و گفت: اراده جدی‌تر و قوی‌تر پاکستان در برابر کسانی که قصد اخلال در مرزهای مشترک ما را دارند، این مناطق را به مرز همکاری و امنیت تبدیل می‌کند.

روحانی گفت: در همین راستا امیدواریم شاهد اجرای هرچه سریع‌تر موافقت‌نامه امنیتی دو کشور و همچنین همکاری بیشتر میان نیروهای مسلح دو کشور در مبارزه با تروریست‌ها و حفظ و تقویت امنیت مرزهای مشترک باشیم که این روند می‌تواند به ثبات و توسعه این منطقه نیز کمک کند.

وی با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی، تاریخی و دینی میان دو ملت ایران و پاکستان، افزود: ما علاقه‌مندیم همکاری میان نیروهای مسلح دو کشور که دارای تجربیات ارزنده‌ای نیز هستند، تقویت شود و بتوانند از این تجربیات مشترک بهره بگیرند.

روحانی به معضلات منطقه‌ای و وضعیت تأسف‌بار و نگران کننده در برخی کشورها اشاره و تصریح کرد: حل مسایل منطقه تنها در قالب گفت‌و‌گوهای سازنده سیاسی امکان‌پذیر است و زمان آن فرا رسیده که کشورهای اسلامی در برابر تروریست‌ها متحد شوند و یک‌پارچه عمل کند.

رئیس‌جمهور افزود: ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار منطقه می‌توانند در تحقق این مهم، تلاش مشترک کنند.

فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار تأکید کرد که ارتش پاکستان از توسعه و تقویت همکاری‌های تهران ــ اسلام‌آباد حمایت و پشتیبانی می‌کند و این روابط را به‌نفع دو ملت می‌داند.

ژنرال "راحیل شریف" با تأکید بر اینکه "مبارزه سخت ارتش پاکستان با تروریست‌ها ادامه می‌یابد"، اظهار داشت: اطمینان می‌دهم به‌زودی شاهد تحول اساسی در امنیت مرزهای ایران وپاکستان خواهیم بود و ما برای اجرای مفاد موافقت‌نامه امنیتی دو کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و اجازه نخواهیم داد از خاک پاکستان اقدامی علیه ایران انجام گیرد.

وی به معضلات و مسایل منطقه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه استفاده از قدرت نظامی گزینه مناسبی برای رفع مشکلات نیست، گفت: باید برای تقویت همکاری و وحدت میان کشورهای اسلامی تلاش کرد و ایران و پاکستان می‌توانند در این عرصه پیشگام باشند.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
حفظ امنیت مردم به صورت خودمختار در ایران به دور از دخالت‌ کشورهای خارجی