سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرزهای کشورمان با آذربایجان امن و فاقد هرگونه تنشی است


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار قاسم رضایی عصر امروز در جریان بازدید از مرزهای استان اردبیل در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: از جمله مرزهای خوب و توأم با آرامش در سطح کشور مرز مشترک ایران با آذربایجان و ارمنستان است که اهالی استان اردبیل بیشتر این شرایط مطلوب را در همسایگی با این کشورها تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به مناقشات و درگیری‌های 2 کشور آذربایجان و ارمنستان در روزهای اخیر بر سر منطقه قره‌باغ تصریح کرد: امیدواریم با توافق و تفاهم صلح‌طلبانه 2 کشور مشکلات برطرف شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه به فراخور وظیفه و مسئولیتی که در حوزه مرزبانی داریم باید به عنوان یک سرباز جان برکف مراقب مرزهای جمهوری اسلامی ایران باشیم، گفت: به این منطقه سفر کرده و سعی داریم تا بازدیدی را از شرایط آرام و امن برقرار شده در مرز با جمهوری آذربایجان شاهد باشیم.

رضایی افزود: نسبت به شلیک اشتباه گلوله‌ها و تیرهای همسایگان به داخل کشورمان تذکر جدی به مسئولان آذربایجان و ارمنستان دادیم و آنها در این زمینه به اشتباه خود پی برده و عذرخواهی کردند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ به رغم درگیری ارتش 2 کشور، مرزهای جمهوری اسلامی ایران با 2 کشور آذربایجان و ارمنستان در شرایط آرام و کم تنشی قرار دارد.

رضایی اضافه کرد: نباید مرزنشینان و روستاییان ما دغدغه و نگرانی مرزی داشته باشند چرا که با یک مدیریت امن و آرام وضعیت مطلوب‌تری در مناطق مرزی مشترک با آذربایجان و ارمنستان اتفاق می‌افتد.

چند روزی است مناقشات آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ رنگ دعوا و درگیری گرفته و در مناطق مرزی برخی تنش‌ها نیز سبب شده تا نیروهای مرزبانی کشورمان به حال آماده‌باش درآیند.

انتهای پیام/62001/ق40


ویدیو مرتبط :
بازدید از مرزهای ایران و آذربایجان