سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حاجی‌بابایی: مذاکرات خارج از حیطه "برجام" با آمریکا ممنوع است


حاجی‌بابایی: مذاکرات خارج از حیطه "برجام" با آمریکا ممنوع است

نسیم/ حمیدرضا حاجی بابایی، سخنگوی جبهه یکتا با بیان اینکه رهبری در نامه اخیرشان در خصوص برجام شرایط اجرای آن را مشخص کرده‌اند گفت: بر این اساس از این به بعد هر نوع مذاکره‌ای که خارج از حیطه برجام باشد با سیاست‌های رهبری مغایرت دارد.

حمیدرضا حاجی بابایی، سخنگوی جبهه یکتا با بیان اینکه آمریکا هیچ اثری از خود نشان نداده است که ثابت کند آمریکای کنون همان آمریکای 36 سال پیش نیست گفت: ما صحبت‌های آنها را می بینیم و می‌شنویم.
وی با اشاره به اینکه ادعای دولتمردان ما در برجام این است که با آمریکائی ها مذاکره ای پایاپای داشتیم،گفت: اگر نامه مقام معظم رهبری در خصوص برجام رعایت شود ما این مذاکره پایاپای را قبول داریم اما باید توجه شود که اگر این مذاکرات پایاپای است مسئولین آمریکا نباید برای ما شاخ و شانه بکشند و حرف‌های خودشان را نقض کنند.
وزیر آموزش و پرورش دولت دهم یادآور شد: هر نوع مذاکره با آمریکا تا زمانی که او به جایگاهی که مد نظر جمهوری اسلامی ایران است نرسد و عظمت و اقتدار نظام ما را قبول نکند، ممنوع است.
وی افزود: آمریکا فکر می‌کرد که مذاکرات هسته‌ای یک روزنه ورود است بر این اساس تمام توان خود را به کار گرفت تا خنده‌های مذاکره در برجام را توسعه دهد؛ اما مقام معظم رهبری با این توسعه مخالفت کردند و فرمودند که مذاکره با امریکا صرفاً در حوزه برجام مورد قبول است.
سخنگوی جبهه یکتا با بیان اینکه رهبری در نامه اخیرشان در خصوص برجام شرایط اجرای آن را مشخص کرده‌اند گفت: بر این اساس از این به بعد هر نوع مذاکره‌ای که خارج از حیطه برجام باشد با سیاست‌های رهبری مغایرت دارد و یقیناً مسئولین ذیربط این مسئله را مد نظر قرار می‌دهند.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص ارتباط بین شعار مرگ بر آمریکا با توسعه جمهوری اسلامی، اظهار داشت: تا زمانی که روی پای خود نایستیم کشور ما توسعه پیدا نخواهد کرد.
سخنگوی جبهه یکتا تصریح کرد:ا گر قرار بود ارتباط با آمریکا برای کشور ما توسعه ایجادکند ارتباط 50 ساله پهلوی با آمریکا این توسعه را رقم می‌زد چرا که نوکرتر از پهلوی نسبت به آمریکا وجود نداشته است و در زمان کنونی هم اگر رابطه با آمریکا توسه زا بود عربستان سعودی، مصر و لیبی توسعه می‌یافتند.
حاجی بابایی در ادامه تاکید کرد: هر نوع ارتباط با آمریکا رابطه غارت‌گر با غارت شده محسوب می‌شود چرا که آمریکا می‌خواهد کشور ما را در اختیار داشته باشد و به بیانی ساده‌تر نان بپزد تا ما بخوریم و هروقت هم خواست این کار را نکند نه اینکه ما خودمان تولید و مصرف کننده نان خود باشیم.
وزیر سابق آموزش و پرورش در دولت دهم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی ایستادگی، گفت: اصل اقتصاد مقاومتی به معنای بهره گیری از منابع داخلی و عدم نیاز به آمریکا است تا آمریکایی‌ها نتوانند به بهانه تحریم‌ها ما را زمین‌گیر کنند.
وی در پایان، گفت: در واقع کوتاه آمدن ما در مقابل آمریکا باعث شد که آنها بتوانند از طریق تحریم‌ها ما را تحت فشار قرار دهند در صورتی که اگر طی 36 سال گذشته همه دولت‌های روی کار آمده سیاست اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا در می‌آوردند تحریم‌ها کوچکترین اثری در پی نداشت.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟