فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«لیلی نامه» با صدای داوود آزاد به بازار موسیقی آمد


این آلبوم ۱۲ قطعه دارد به نام های «بی نشان»، «كاندر غلطم»، «هوالاول، هوالاخر»، «فنّ دیوانگی»، «یار لیلی»، «چون تو هستی همه هست»، «آنِ خرابات»، «كه هنوز من نبودم»، «عشق است»، «اثری نیست مرا»، «من نه منم» و «مشق نام لیلی». این آلبوم به همت كانون فرهنگی و هنری «نی داوود» و سایت بییپ تونز در بازار منتشر شده است.
داوود آزاد پیش تر از این، دربارهٔ آلبوم «لیلی نامه» گفته بود: در این اثر دوستان هنرمندم، جاوید ابراهیم پور (نی)، نبیل یوسُف شریداوی (دف)، شایان ریاحی (پركاشن)، محمدجعفر قاضی عسكر (تنبك) و كارن كبیری (كنترباس) به نوازندگی پرداخته اند. كارن كبیری ساكن كانادا است و مرتضی قنبرنسب، هنرمند بهبهانی، در یك قطعه نی انبان نواخته است. همچنین حمزه مقدم، نوازندهٔ خوزستانی، در یك قطعه نوازندهٔ سازهای كوبه یی جنوبی بوده است؛ و در دو قطعهٔ دیگر نیز یك نوازندهٔ انگلیسی به نام نیك هلند؛ ویلونسل نواخته كه ضبط این دو قطعه در انگلیس صورت گرفته است.
آزاد همچنین گفته بود: جاوید ابراهیم پور در این اثر، قطعهٔ زیبایی را با ریتم 12 تایی تنظیم كرده است. در واقع قطعه ها از نظر ریتمیك، تنوع زیادی دارد و چند ریتم نو وارد اثر كرده ایم كه فكر می كنم در موسیقی ما نخستین بار است استفاده می شود. یكی از این ریتم ها را هم من در تصنیف «یار لیلی»، از ساخته های خودم، به كار برده ام كه ۹ ضربی و ۵ ضربی ست؛ ۹ ضربی از تازه های ریتم، در تصنیف های ایرانی است.
آلبوم «لیلی نامه» در مایه های بیات اصفهان، شور و نوا اجرا شده و بیش تر شعر های آن، از مولانا است. در این اثر، داوود آزاد افزون بر خوانندگی و آهنگسازی، نوازندگی سازهای بربط، سه تار و تنبور را نیز بر عهده داشته است.
علاقه مندان می توانند برای تهیهٔ آلبوم موسیقی «لیلی نامه» به صورت نسخهٔ اصلی، به مركزهای معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر كشور مراجعه كنند. همچنین خریداری و دانلود قانونی این اثر از طریق سایت «بییپ تونز» beeptunes.com امكان پذیر است.
فراهنگ**3067**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
یاد تو با صدای استاد داوود آزاد