فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تمرکز دولت بر تقویت دیپلماسی رسانه ای است


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین انتظامی عصر یکشنبه در دیدار با هیئت رسانه ای کشور آلمان که در محل معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، ابراز امیدواری کرد اینگونه رفت و آمدها به تعاملات و تبادل تجربیات بین رسانه های دو کشور منجر و موجب تقویت دیپلماسی رسانه ای شود.
عضو شورای نظارت بر مطبوعات ادامه داد: دولت ایران همواره بر ارتباط بین رسانه های کشور با دیگر رسانه های دنیا تأکید دارد.
انتظامی گفت: اگر ارتباط رسانه ای رخ دهد، به دنبال آن دیپلماسی رسانه ای شکل گرفته و همه چالش ها از بین خواهد رفت.
به گفته معاون وزیر ارشاد، چالش ها از جایی آغاز می شود که طرفین از یکدیگر اطلاعاتی ندارند؛ از این رو هرچه تلاش کنیم این ارتباطات برقرار شود به دنبال آن سوءتفاهم ها رفع و مبنای دیپلماسی رسانه ای شکل خواهد گرفت؛ لذا بیشتر باید به ملت ها تکیه کنیم.
نماینده نشریات و رسانه ها در هیئت نظارت بر مطبوعات افزود: تلاش ما این است که رفت و آمدهای رسانه ای افزایش یافته و ترجیح ما این است که ارتباط رسانه ها در غیاب دولت ها انجام شود؛ تا آنچه هست بهتر منعکس شود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن معرفی خود به عنوان یک فعال رسانه ای با 25 سال سابقه در انواع رسانه های مجازی و مکتوب گفت: هم اکنون نیز به عنوان نماینده مطبوعات در دولت و هیات نظارت هستم، دولت ما ترجیح می دهد به جای یک مقام دولتی، یک مسئول رسانه ای در این هیات حضور یابد به همین جهت اصرار داریم هر چقدر برآیندهای دولتی در مطبوعات کاهش یابد به نفع صنوف باید عقب نشینی کنیم.

** استقبال از میزبانی رسانه ها
انتظامی در ادامه به تبادل، تعامل و انتقال تجربیات بین رسانه ها اشاره کرد و گفت: از اینکه رسانه ها میزبان یکدیگر بوده و خودشان با هم تعامل داشته باشند و نقش دولت کاتالیزور باشد استقبال می کنیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برخی از سئوالات هیات رسانه ای پاسخ گفت.
وی در پاسخ به یکی از اعضای این هیات در رابطه با ارتباط روزنامه نگاران با یکدیگر گفت: در کشور ما ارتباط تنگاتنگی بین اصحاب رسانه وجود دارد و کارها از طریق صنوف انجام می شود.
البته پیشرفته ترین مدل ارتباطی با روزنامه نگاران در آلمان وجود دارد و آن به صورت نظارت بر شورایی است، که چنین مدلی در ایران وجود ندارد.
انتظامی گفت: با توجه به اهتمام این دولت به رسانه ها، این مهم در حال شکل گیری است.
نماینده رسانه ها و نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرد: رسیدگی به مسائل رسانه ها و مطبوعات از طریق هیات نظارت بر مطبوعات با هفت عضو انجام می شود.

** رسانه های ایران بر اساس قانون مطبوعات عمل می کنند
معاون وزیر ارشاد در ادامه این دیدار در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران آلمانی که آیا الگویی در سیاست رسانه ای ایران وجود دارد گفت: آنچه در قانون مطبوعات گفته شده توسط رسانه های ما رعایت و همه بر اجرای اصول آن پایبند هستند.
وی افزود: در این رابطه رسانه های ما مصوبات شورای امنیت ملی را نیز رعایت و مد نظر دارند.
انتظامی افزود: البته در ایران مطبوعات قبل از انتشار دیده نمی شوند، اما مطابق قاعده مرسوم دنیا آنچه برای امنیت ملی مشکل آفرینی کند در رسانه های ما قابل انتشار نیست.
وی افزود: در کشور ما به حقوق شهروندی احترام خاص و ویژه ای قائل می شوند و چنانچه نشریه یا رسانه ای خبری را منتشر کند که معترض داشته باشد آن نشریه باید جوابیه را که شخص معترض دارد در پاسخ به حقوق شهروندی تا دو برابر در رسانه خود چاپ و منتشر کند.
انتظامی اضافه کرد: حتی شهروندان می توانند شکایت خود را به هیات نظارت بر مطبوعات نیز برای رسیدگی ارسال کنند.
وی یادآور شد: در ایران تنها دادگاهی که با حضور هیات منصفه برگزار می شود دادگاه مطبوعات است.
ادامه دارد ...
فراهنگ**1355**9362**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فیدجت ها - راهی برای افزایش تمرکز و تقویت آن