فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خوانندگان جوان بختیاری جایگاه صدای خود را پیدا نکرده اند


به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، استاد ملک محمد مسعودی، خوانندهٔ سرشناس موسیقی سنتی و موسیقی محلی بختیاری، که عضو هیئت داوران سی و یکمین جشنوارهٔ موسیقی فجر نیز بود، دربارهٔ آلبوم هایی که در این جشنواره داوری کرد، به خبرنگار موسیقی ایرنا گفت: به جز اثری که مربوط به بچه های موسیقی خراسان بود، خلاقیت زیادی در اثرهایی که برای داوری آمده بود، ندیدیم؛ چراکه موسیقی های رسیده، کارهایی بودند که اغلب در دالان تقلید گرفتار مانده بودند.
این خوانندهٔ خاطره ساز موسیقی ایران و نغمه های پرشور موسیقی بختیاری، دربارهٔ اثرهایی که امروز در حوزهٔ موسیقی بختیاری تولید می شود و نیز دربارهٔ آلبوم هایی که در گونهٔ موسیقی بختیاری در جشنواره شرکت کرده بود، افزود: با توجه به تلاش ها و تجربهٔ سالیانم در موسیقی بختیاری، می توانم بگویم برخی اثرهایی که در حوزهٔ موسیقی بختیاری به جشنواره فرستاده شده بود، از نظر اجرا و تکنیک بد نبود، اما کارها اغلب اصالت نداشت.
ملک مسعودی اضافه کرد: موسیقی بختیاری، یک جمله یی است. من در میان اثرهای تولیدی به دنبال آن می گشتم که ببینم آیا صاحبانِ اثرها توانسته اند این خطّ یک جمله یی را پی بگیرند و گسترش دهند و کار تازه یی عرضه کنند، که متأسفانه این طور نبود. به طوری که می شد حس کرد که اگر شعر کار، بختیاری نبود، موسیقیی که گوش می کنیم، به تمامی موسیقی سنتی ایرانی است، نه بختیاری.
خوانندهٔ سرشناس موسیقی بختیاری ادامه داد: افزون بر این، خواننده های آلبوم ها نیز موفق نشده بودند جایگاه صدای خود را پیدا کنند، چراکه اغلب آنان یا از مرحوم استاد مسعود بختیاری (علاءالدین) تقلیدِ صرف کرده بودند و یا برخی هم تلفیقی از صدای بنده و مرحوم بختیاری را عرضه کرده بودند. از این رو در صدای خوانندگان نیز چیز تازه یی ندیدیم.
استاد ملک محمد مسعودی از خوانندگان پرآوازهٔ موسیقی بختیاری و موسیقی ایرانی است. وی تاکنون آلبوم های شنیدنیی را با همکاری آهنگسازانی چون استاد محمدعلی کیانی نژاد و روانشاد سهیل ایوانی پدید آورده است. ازجمله آلبوم های ماندگار استاد ملک مسعودی می توان به «مندیر»، «پیر مغان»، «گلمی»، «مندَنی» و «خیال خوبان» اشاره کرد.
فراهنگ**3067**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آهنگ زیبای بختیاری "هری صنم" با صدای کوهیار بختیاری